نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سیستم تحویل کالا هوشمند

بازارهای برخط شامل فروشندگان زیادی است که کالاهای خود را برای فروش عرضه می‌کنند. خریداران این کالاها را می‌خرند و فروشندگان به محض دریافت مبلغ کالا، آنها را برای خریداران ارسال می‌کنند. معمولاً فرآیند حمل شامل این مراحل می‌شود که توسط فروشنده به انجام می‌رسد: قرار دادن کالا درون یک جعبه، بسته‌بندی و مهر و موم کردن کالا، بردن کالا به اداره پست، پر کردن فرم‌های پستی، وزن کردن و تعیین هزینه پست، پرداخت هزینه پست، چسباندن تمبر بر روی بسته، قرار دادن بسته در محل قرار دادن بسته‌های پستی. از آنجایی که این فرآیند ناکارآمد مراحل زیادی دارد، فروشندگان علاقه‌ای ندارند تا کالای خود را از این طریق به فروش برسانند.

ebay اخیراً اقداماتی برای ساخت سیستم تحویل کالا هوشمند آفلاین برای کمک به پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی آنلاین خود انجام داده است. در همین راستا ebay حق امتیاز انحصاری کیوسک‌های دریافت و تحویل بسته را ثبت نمود.

این سیستم تحویل کالا هوشمند شامل محفظه‌های جداگانه‌ای برای دریافت اقلام جهت فروش است. محفظه‌های درون کیوسک بر مبنای اندازه آنها شناسایی و تعیین می‌شوند. یک رمز قفل و یک رمز باز کردن قفل برای هر محفظه درون کیوسک تولید می‌شود. هر محفظه کیوسک به محض دریافت رمز قفل، قفل می‌شود و به هنگام دریافت رمز باز کردن قفل، باز می‌شود. رمز قفل و شناسه محفظه کیسوک به فروشنده کالا ارسال می‌شود. زمانی که کالای مورد نظر در بازه زمانی مشخص شده به فروش نرسد، رمز باز کردن قفل به فروشنده ارسال می‌شود. به هنگام به فروش رسیدن کالا، رمز باز کردن قفل، شناسه محفظه کیوسک و موقعیت مکانی کیوسک به خریدار کالا ارسال می‌شود.

این فرآیند مراحل حمل کالا را کاهش می‌دهد و در نهایت، فرآیند کار ebay را کارامدتر می‌کند. ebay تنها شرکتی نیست که به دنبال راه های تسریع کردن تحویل کالا به مشتری است. رقبای آن هم به دنبال روش هایی همچون بهره گیری از کیوسک های تحویل کالا، تحویل کالا با استفاده از پهپاد و ربات های زمینی است که هر کدام از این روش ها به دنبال تحویل سریع کالا و کم کردن فرایند خرید و تحویل کالا هستند.

برای انجام تراکنش‌های مبتنی بر شبکه، یک سرور از طریق شبکه ارتباطات داده‌ها به کیوسک متصل شده است. هر کیوسک یک پردازنده، یک دستگاه ورودی، یک نمایشگر، تعداد زیادی محفظه (برای قرار دادن کالاها) و یک پورت ارتباطات داده دارد. سرور ورودی را از فرد فروشنده کالا دریافت می‌کند. این ورودی شامل مشخصات کالایی است که می‌خواهد از طریق سیستم معاملاتی مبتنی بر شبکه به فروش برسد. سرور بر اساس سایز کالا، محفظه مورد نظر برای قرار گرفتن کالا را از بین محفظه‌های مختلف موجود در کیوسک تعیین می‌کند. محفظه تعیین شده طوری برنامه‌ریزی می‌شود که کالا را از فروشنده دریافت نماید. سرور مشخصات محفظه موجود را از طریق نمایشگر به اطلاع فروشنده می‌رساند و دسترسی فروشنده به محفظه را برقرار می‌سازد.

منبع:فردانما

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل