نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دومین پرتاب راکت آنگارا در سال 2016

به گفته Andrei Kalinovsky راکت Angara-A5 در سال جاری تولید خواهد شد. یکی از مقامات مرکز فضایی اظهار داشت که این راکت سنگین در نیمه اول سال 2016 پرتاب خواهد شد. ولادیمیر نستروف، طراح اصلی راکت سنگین آنگارا اظهار داشت: طبق قرارداد منعقد شده، راکت سنگین آنگارا در پایان سال 2015 به وزارت دفاع روسیه تحویل داده خواهد شد.

راکت سنگین Angara A5 با تقویت کننده Breeze-M، در 23 دسامبر سال 2014 با موفقیت آزمایش شد. همچنین نسخه سبک این راکت در تابستان سال گذشته با موفقیت مرحله تست را گذراند و در این عملیات، سازمان فضائی روسیه موفق شد به وسیله این راکت‌های ماهواره بر، به منطقه‌ای که در نظر داشت، در فاصله 5 هزار و 700 کیلومتری سایت محل پرتاب راکت، دسترسی پیدا کند.

راکت‌های Angara-A5 قادر به حمل محموله‌هایی با وزن 3 تا 24.5 هستند و قرار است جایگزین راکت‌های ماهواره بر پروتون شوند. در پایان باید خاطر نشان کرد که راکت‌های ماهواره بر کلاس سنگین آنگارا برای ماموریت‌های سرنشین‌دار طراحی نشده است. خانواده راکت آنگارا نسل جدیدی از وسائل پرتاب فضایی بر پایه یک ماژول راکت جهانی است که موتور آن از سوخت اکسیژن و نفت سفید استفاده می‌کند.

بر اساس آمارهای رسمی، روسیه در حال حاضر تعداد زیادی راکت‌های آنگارا در کلاس‌ها و اندازه‌های مختلفی در اختیار دارد که طیف وسیعی از راکت‌های سنگین تا سبک را در بر می‌گیرند که این تکنولوژی به روسیه امکان انتقال ماهواره‌ها و محموله‌هایی سنگین وزن را به مدار زمین و فضا می‌دهد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل