نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نخبگان علمی کشور پل ارتباطی با فضای علمی بین المللی هستند

دکتر مصطفی غفاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با تاکید بر این که در صحنه علمی نه با شعار، بلکه تنها با فعالیت های علمی می توان تبدیل به قطب شد، گفت: امثال پروفسور سمیعی و چهره های علمی برجسته کشور به طور حتم می توانند پل ارتباطی با فضای علمی خارج از کشور باشند و ما با استفاده از تجربیات سایر کشورها می توانیم توان علمی خود را بارور کرده و خروجی مناسبی داشته باشیم.
غفاری افزود: حرکت پروفسور سمیعی در طول پنج سال گذشته در کنار اقدامات علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین سرمایه گذاری انجام شده برای احداث بزرگترین مرکز مغز و اعصاب دنیا از سوی موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع) اطمینان بخش جریان تولید علم و دانش در کشور است و ما را به قطب علمی دنیا تبدیل خواهد کرد.
مدیر اجرایی پروژه احداث بزرگترین بیمارستان مغز و اعصاب جهان که زیر نظر مستقیم پروفسور سمیعی در تهران در حال انجام است، با اشاره به این که بیمارستان یاد شده امسال به بهره برداری خواهد رسید، گفت: اجرای برنامه مدون آموزشی نیز به منظور تربیت نیروی متخصص این مرکز از سه سال گذشته آغاز شده است.
وی اظهار کرد: هنگامی که کلنگ بزرگترین مرکز مغز و اعصاب به زمین زده شد، همزمان نیز برنامه آموزشی مشخصی برای آن تدوین شد، چرا که به اعتقاد پروفسور سمیعی تنها احداث ساختمان دردی را درمان نخواهد کرد بلکه این منابع انسانی متخصص است که می تواند در کنار تجهیزات پیشرفته ما را به مقصود برساند.
غفاری با بیان اینکه، تعداد 60 بورس تحصیلی آلمان برای تامین کادر متخصص بزرگترین مرکز مغز و اعصاب تهران درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: نخستین دانشجویان بورسیه که تعداد آنها 11 نفر است، دوره فوق تخصص را طی می کنند و تا راه اندازی بزرگترین مرکز مغز و اعصاب ایران در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران مستقر و مشغول به فعالیت می شوند. 
دستیار پروفسور سمیعی در ادامه افزود: گروه دوم دانشجویان بورسیه نیز تا سپتامبر 2016 برای طی کردن دوره آموزشی و تخصصی به کشور آلمان اعزام خواهند شد.
وی همچنین با اشاره به تفاهمنامه اخیر دانشگاه علوم پزشکی تهران با دو دانشگاه آلمانی گفت: این تفاهم نامه برای پنج سال و به منظور شرکت اعضای هیات علمی و پژوهشگران دانشگاه های علوم پزشکی تهران، هانوفر (Hannover) و گوتینگن (Göttingen) در کنفرانس ها، سمینارها و نشست های علمی دو کشور و همچنین تبادل تولیدات علمی، ایجاد فرصت های مطالعاتی برای دانشجویان و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک به امضاء رسید.
وی همچنین با اشاره به پنجمین سمپوزیوم جهانی مغز و اعصاب که از 29 فروردین الی 3 اردیبهشت جاری در تهران با حضور متخصصان این رشته از 90 کشور دنیا برگزار شد، چنین همایش هایی را با توجه به حضور متخصصان برجسته دنیا و ارتباط مستقیم جامعه پزشکی با یکدیگر، آشنایی با آخرین و پیشرفته ترین متدهای درمان، جراحی و امکان همکاری های بین المللی با سایر دانشگاه ها و همچنین تبادل دانش و تجربه و روش های تشخیص درمان بسیار مفید و ارزنده دانست.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل