نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ویروس زیکا از دومینیکن به روسیه رسید

سازمان نظارت بر سلامتی روسیه با اعلام این مطلب افزوده است: فرد بیمار پس از بازگشت به روسیه با احساس ناراحتی بستری شد که پس از انجام آزمایش های تشخیصی و تایید ابتلا به زیکا، انجام مراقبت های ویژه در دستور کار قرار گرفت.
روزنامه راسیسکایا در این باره نوشته است: پیش تر نیز یک خانم روس که به جمهوری دومینیکن سفر کرده بود، به علت ابتلا به ویروس خطرناک زیکا، تحت درمان قرار گرفت.
سازمان بهداشت جهانی فوریه گذشته گسترش بیماری زیکا را در قاره آمریکا بویژه کشورهای جنوبی آن خطرناک خواند و از این کشورها خواست تدابیر لازم را برای مقابله با این ویروس اجرا کنند.
زیکا ویروس قابل انتقال از پشه برای نخستین بار سال 1947 در اوگاندا و در گونه ای از میمون ها به نام «رزوس» از طریق یک شبکه نظارت بر تب زرد شناسایی شد، ولی اولین نمونه انسانی آن سال 1952 در این کشور و تانزانیا دیده شد و هنوز هم هیچ درمان و واکسنی برای آن وجود ندارد.
تا امروز برزیل بیشترین تدابیر مبارزه با شیوع زیکا را اتخاذ کرده و نسبت به کشورهای دیگر بیشتر با آن درگیر بوده است، زیرا بر اساس آمارها، بالغ بر یک میلیون برزیلی ها آلوده به این ویروس هستند.
شیوع ویروس زیکا در مادران باردار خطر بروز نقائص شدید مادرزادی (میکروسفالی) نوزادان و تولد کودکانی با رشد اندک مغز و جمجمه را در پی دارد و به همین دلیل بیشترین دستور منع سفر به کشورهای آلوده برای زنان در سن بارداری صادر شده است.
به گزارش ایرنا، طبق پیش بینی سازمان جهانی بهداشت، امسال احتمال دارد بین سه تا چهار میلیون نفر در قاره آمریکا به این ویروس مبتلا شوند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل