نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ايران درمنطقه خاورميانه به‌عنوان قطب درمان بيماري نقص ايمني شناخته مي‌شود

دكتر نيما رضايي روز شنبه در حاشيه هشتمين كنگره بين‌المللي نقص ايمني در جمع خبرنگاران افزود: ايران درمنطقه خاورميانه به‌عنوان قطب درمان بيماري نقص ايمني شناخته مي‌شود و به همراه ژاپن دو كشور معتبر در اين حوزه هستند. وي به اقدامات علمي و پژوهشي در كشور اشاره كرد و گفت: بيش از 500 مقاله علمي در زمينه نقص ايمني در كشور تهيه شده كه آنها در مجلات بسيار معتبر چاپ شده‌اند.

رضايي به همكاري بسيار مناسب محققان ايراني با صاحبنظران خارجي و مشاركت در طرح‌هاي اين حوزه اشاره كرد و گفت: از يك دهه قبل مراودات خوبي با محققان غيرايراني صورت گرفته و مشاركت در كشف 10 ژن حاصل مراودات با محققان خارجي است.
رضايي اظهار كرد:‌ كارهاي آموزشي و پژوهشي انجام شده كمك بسيار خوبي در تشخيص به موقع بيماران خواهد بود. اگر بتوانيم بيماران مبتلا به نقص ايمني اوليه را به موقع شناسايي ودرمان مناسب را شروع كنيم، كودكان را از عوارض متعددي نجات خواهيم داد.
وي به تعداد بيماري‌هاي شناسايي شده در اين زمينه اشاره كرد و گفت: تا سال گذشته 250 نوع بيماري در اين زمينه در دنيا شناسايي شده كه اين تعداد در سال جاري به 300 نوع بيماري رسيده است.
رضايي بر لزوم به روزرساني اطلاعات و معلومات كادر پزشكي و خانواده‌ها تاكيد كرد و گفت: اين موضوع سبب مي‌شود تا بيماري‌ها بهتر شناسايي و درمان مطلوب‌تري در اختيار بيماران قرار گيرد.
دبير علمي هشتمين كنگره بين‌المللي نقص ايمني به شيوع اين بيماري در دنيا اشاره كرد و گفت: تعداد ابتلايان اين بيماري در دنيا، يك در 2هزار تا يك در 10 هزار نفر اعلام شده اما در كشور ما با توجه به ازدواج فاميلي پيش‌بيني مي‌شود اين تعداد بيشتر باشد.
وي اظهار كرد: بر اساس آمار بيمارستاني بيش از دو هزار بيمار در كشور شناسايي شده‌اند اما اين تعداد همه بيماران نيستند و برخي از آنها قبل از مراحل درماني با عفونت شديد فوت مي‌كنند و اين افراد شناخته نمي‌شوند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل