نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پهپاد در خدمت سوخت زیستی

دانشمندان راه های متفاوتی را برای ایجاد سوخت های زیستی به کار گرفته اند و تقریبا محدوده های متفاوتی از موجودات زنده را برای ایجاد این دسته از سوخت های غیر آلاینده مورد آزمایش قرار داده اند که در نهایت به نوع خاصی از سرده ها از خانواده علف ها به نام سورگوم (Sorghum) دست پیدا کرده اند که می تواند یک گزینه ایده آل برای تولید سوخت های زیستی باشد.

این پهپادها 25 پوند (11 کیلو و 330 گرم) وزن داشته و می توانند مساحت تقریبی 10 جریب (4هزار و 46 مترمربع) را در طول عملیات کاری خود تحت پوشش قرار دهند.

حال یافتن بهترین مزارع برای کاشت این ماده و در نهایت تولید سوخت زیستی می تواند اندکی چالش برانگیز باشد ولی دانشمندان با استفاده از فناوری روز این چالش را نیز به یک فرصت تبدیل کرده اند. روش مورد استفاده آنها برای این کار بهره گیری از پهپادهایی ویژه برای انجام این مهم است.

این پهپادها 25 پوند (11 کیلو و 330 گرم) وزن داشته و می توانند مساحت تقریبی 10 جریب (4هزار و 46 مترمربع) را در طول عملیات کاری خود تحت پوشش قرار دهند. این پهپاد ها می توانند هر دو هفته یک بار با پروازی 20 دقیقه ای بر فراز مزارع یاد شده به برداشت تصاویر متعدد از این مناطق دست بزنند که دانشمندان با استفاده از این تصاویر خواهند توانست تا به اطلاعات مورد نیاز خود در زمینه وضعیت سورگوم دست پیدا کنند.

جالب است بدانید که در طول سال گذشته میلادی متخصصان توانسته اند تا با بهره گیری از استفاده بهینه از سوخت های زیستی مانند سوخت تامین شده از سورگوم به مبلغ قابل توجهی از درآمد و صرفه جویی دست پیدا کنند که البته هنوز به هیچ عنوان راضی کننده به نظر نمی رسد. شایان ذکر است که در سال گذشته میلادی وزارت نیروی ایالات متحده امریکا مبلغ 30 میلیون دلار را برای تحقیقات در زمینه به کار گیری سوخت های زیستی اختصاص داده بود که پیش بینی می شود این رقم در طول سال جاری با افزایش روبرو باشد.

منبع:engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل