نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استفاده از گجت های ویژه برای بحران آلودگی چین

بحران آلودگی چین را می توان یکی از بدترین بحران های زیست محیطی رخ داده توسط بشر به حساب آورد زیرا آلودگی هوای این کشور که عملا به واسطه سوخت های فسیلی و مصرف بی رویه انها شکل گرفته است موجب شده است تا هوای این کشور عملا برای تنفس انسان به صورت عادی نامناسب باشد.

این دستگاه که PM2.5 نام دارد در حقیقت یک گجت یک نفره ساده است که بر روی بازوی فرد نصب شده و اکسیژن را از طریق یک لوله باریک به دهان فرد کاربر و ماسکی که در آنجا تعبیه شده است انتقال می دهد.

حال اطلاعات جدید منتشر شده از این کشور نشان از این دارند که مردم چین برای مبارزه با این شرایط به سراغ استفاده از فناوری های شخصی رفته و از فیلترهای هوای شخصی برای خود بهره می گیرند. نخستین نسل فیلترهای ارائه شده در این کشور عملا تنفس را برای کاربر خود تا حدی دشوار می ساختند ولی به تازگی نسل جدیدی از این ابزار ها در میان کاربران محبوبیت یافته است که این مشکل را حل کرده و می تواند هوای شدیدا آلوده این کشور را تا حدی قابل تحمل سازد.

این دستگاه که PM2.5 نام دارد در حقیقت یک گجت یک نفره ساده است که بر روی بازوی فرد نصب شده و اکسیژن را از طریق یک لوله باریک به دهان فرد کاربر و ماسکی که در آنجا تعبیه شده است انتقال می دهد. قیمت این گجت برابر با 190 یوان چین یا 29 دلار آمریکا است و نحوه عملکرد آن به واسطه استفاده از فیلترهای HEPA طراحی شده است.

شایان ذکر است که دولت چین تنها تا سال 2030 میلادی فرصت دارد تا جلو رسیدن سطح آلایندگی به حد غیر قابل تحمل در این کشور را گرفته و در این بازه رمانی 14 ساله با کاهش مصرف انرژی های تامین شده از منابع سوخت فسیلی بتوانند جان شهروندان خود را نجات بدهند.

منبع:engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل