نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رونمائی از نسل جدید خودروهای الکتریکی هوشمند

در سال های اخیر خودروهای کلاسیک که امروزه به صورت بسیار رایجی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند ، شاهد حضور رقبائی هستند که پیش بینی می شود آینده این صنعت را در اختیار داشته باشند. خودروهائی که با مصرف سوخت های پاک و بدون تولید آلاینده های جوی قادر به تردد بوده و به محیط زیست آسیبی نمی رسانند . در این میان یکی از مناسب ترین انرژی های مورد مصرف برای این گروه از خودروها ، انرژی الکتریکی است. از سوی دیگر در سال های اخیر شاهد طراحی و ساخت خودروهای بدون راننده ای هستیم که رایانه مرکزی این خودرو ها به صورت هوشمند قادر به کنترل و هدایت خودرو است.

شرکت لی هولدینگ به تازگی از خودروی جدید خود که با نیروی الکتریکی کار کرده و قادر به حرکت بدون داشتن راننده و اتصال به شبکه جهانی اینترنت است ، رو نمائی کرده است. خودروی فوق الذکر از نوع خودروهای مفهومی بوده و  لی سی LeSEE نام دارد.

این موضوع دستمایه طراحان شرکت لی هولدینگ Le Holdings Co در کشور چین شده است تا با تلفیق خودروهای الکتریکی و خودروهای بدون راننده؛ نسل جدیدی از خودروهای هوشمند حافظ محیط زیست را ارائه کند. این شرکت به تازگی از خودروی جدید خود که با نیروی الکتریکی کار کرده و قادر به حرکت بدون داشتن راننده و اتصال به شبکه جهانی اینترنت است ، رو نمائی کرده است. خودروی فوق الذکر از نوع خودروهای مفهومی بوده و  لی سی LeSEE نام دارد.

کارشناسان پیش بینی می کنند خودروهای هوشمند طی سال های آینده به صورت گسترده ای در سراسر جهان  مورد استفاده قرار گرفته و جایگزین خودروهای فعلی شوند . خودروهای بدون راننده ، نسلی جدید از خودروهای هوشمند هستند که بدون نیاز به راننده توانائی کنترل خودرو را داشته و می تواند در مواقع لازم تصمیم گیری منطقی انجام دهند . بسیاری از کارشناسان ، آینده این صنعت را روشن پیش بینی می کنند  و به همین جهت  در حال حاضر شرکت ها و کمپانی های متعددی در سراسر جهان در حال بررسی و مطالعه جهت تولید انبوه این نوع خودروها بوده و بسیاری از مناطق جهان نیز در حال تغییر زیر ساخت های شهری خود جهت استفاده بیشتر از این تکنولوژی هستند .

در همین زمینه شرکت بزرگ بایدو Baidu در کشور چین که یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تکنولوژی محسوب شده و بزرگترین موتور جستجوی اینترنتی چین را در اختیار دارد  نیز چندی پیش اعلام کرد در نظر دارد از نخستین خودروی هوشمند بدون راننده خود پرده برداری کند .

منبع: xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل