تجهیز تانک ها به سامانه ضد موشکی

بر اساس گزارش ها، مقامات سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده قصد دارند تا تانک های خود را به فناوری جدیدی مجهز کنند که به موجب آن می توان موشک های ورودی و تهدید کننده را شناسایی و منحرف کرد. زمانی که حسگرهای موجود در این فناوری موشک تهدید کننده برای تانک را شناسایی می کنند برای منحرف کردن آنها اقدام به شلیک گلوله هایی کوچک می کنند.

به صورت کلی افزودن قابلیت های زرهی فیزیکی بیشتر به وسایل نقلیه در میدان جنگ تنها سرعت آنها را کاهش می دهد و به همین دلیل نیز برای حفاظت از تانک ها و رانندگان آنها استفاده از فناوری های پیشرفته ای از این دست، امری ضروری تلقی می شود.

همچنین این فناوری می تواند با ارسال پارازیت های مخصوصی دشمن را درباره موقعیت مکانی خود گمراه سازد. بر اساس اظهارات مقامات رسمی، فناوری یاد شده می تواند تهدید های بسیار پیچیده تری را بر روی زمین مشاهده و شناسایی کند. به صورت کلی افزودن قابلیت های زرهی فیزیکی بیشتر به وسایل نقلیه در میدان جنگ تنها سرعت آنها را کاهش می دهد و به همین دلیل نیز برای حفاظت از تانک ها و رانندگان آنها استفاده از فناوری های پیشرفته ای از این دست، امری ضروری تلقی می شود.

سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده هم اکنون در پی افزایش سرعت تانک های M1 Abrams خود است. این تانک ها که یکی از سنگین ترین تانک های جهان محسوب می شوند باید بتوانند بدون کاهش سرعت فناوری های جدیدتری را نیز در خود جای دهند. البته به کار گیری فناوری یاد شده برای حفاظت از تانک ها تنها اقدام سپاه تفنگداران دریایی نبوده است بلکه این سپاه در پی ایجاد پهپاد های جدیدی است که قادرند تا قبل از ارسال موشک های ضدتانک دشمن، آنها را شناسایی کنند.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا