نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

صادرات دستگاه الكترو ريس به كره جنوبي

مديرعامل شركت دانش بنيان فناوران نانومقياس دراين بازديد گفت:اين دستگاه به سه برابر قيمت داخلي به مبلغ يك ميليارد و 400 ميليون تومان به كشور كره جنوبي صادر مي شود، دراين امرعلاوه بر صادر كردن اين دستگاه به كره جنوبي، دانش فني ايراني اين حوزه نيز صادر خواهد شد.
دكتر رضا فريدي مجيدي با اشاره به اينكه اين صادرات در سال اقدام و عمل انجام مي شود، افزود: كاربرد فيلتراسيون در بعضي از صنايع به ويژه فاضلاب ها در حال حاضر در حال افزايش است، در واقع اين دستگاه با اضافه كردن نانوفيبر به فيلترهاي معمولي كارايي فيلترها را افزايش مي دهد.
وي بيان كرد:ازاين دستگاه تاكنون 6 عدد در داخل كشور واگذار شده و ازفناوري ماحصل اين دستگاه تاكنون در 20 نيروگاه در داخل كشور استفاده شده است.
وي ادامه داد: با استفاده از فيلترهاي توليدي از اين دستگاه مي توانيم شاهد صرفه جويي انرژي در نيروگاه ها باشيم كه حتي يك درصد صرفه جويي انرژي، يك ميليارد دلار صرفه جويي ارزي را به همراه دارد.
وي گفت: در حال حاضر نانوالياف ها كاربردهاي بسياري از جمله در ماسك هاي تنفسي، فيلترهاي صنعتي و تجهيزات پزشكي دارد، در حال حاضر دو دستگاه از اين تكنولوژي در شركت سها وجود دارد كه سالانه 20 ميليون عدد ماسك نانويي توليد مي كند.
وي با اشاره به اينكه حمايت هاي معاونت علمي به ويژه در نمايشگاه تجهيزات مواد آزمايشگاهي به اين شركت در جهت توسعه دستگاه هاي آزمايشگاه به صنعتي بسيار موثر بوده است، افزود: تاكنون توانسته ايم دستگاه هاي الكتروريس آزمايشگاهي كوچك را به كشورهاي نيجريه، پاكستان و مالزي صادر كنيم و در حال حاضر دستگاه الكتروريس صنعتي را نيز به كشور كره جنوبي صادر خواهيم كرد.
وي يادآور شد: اين شركت توانسته دانش فني دستگاه الكتروريس صنعتي را به كشور مالزي ارائه كند.
وي يادآور شد: با توجه به اينكه در دوران تحريم استفاده از فيلتر نيروگاهي با استاندارد S9 براي كشور بسيار مشكل بود، افزود: خوشبختانه توانستيم با افزودن يك لايه نانو بر روي كاغذ فيلتر نيروگاهي، استاندارد فيلترهاي S7 را كه در زمينه خودرو نيز قابل استفاده بود ارتقا داده و در نيروگاه هاي كشور مورد استفاده قرار دهيم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل