نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ترسیم سیاست های جدید آژانس فضائی اتحادیه اروپا

کمیسون فضائی اتحادیه اروپا در آخرین جلسه برگزار شده با هدف تعیین سیاست های آتی این مرکز اعلام کرد که نظر مردم ساکن قاره اروپا در تعیین سیاست های آینده آژانس فضائی اتحادیه اروپا  و فعالیت های فضائی این قاره تعیین کننده خواهد بود.در آخرین جلسه سازمان فضائی اتحادیه اروپا که در شهر بروکسل ، پایتخت کشور بلژیک برگزار شد موضوعات مهمی از جمله چالش های پیش رو ، فرصت ها و امکانات بخش مطالعات فضائی اتحادیه اروپا و برنامه های پژوهشی و اکتشافی مرتبط با این حوزه مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت.

اتحادیه اروپا تصمیم دارد در فاصله سال های 2014 تا 2020 بودجه ای برابر با 12 میلیارد یورو معادل 13 میلیون و 600 هزار دلار آمریکا برای پیاده سازی برنامه های فضائی خود و توسعه سیستم موقعیت یاب جهانی گالیله و EGNOS هزینه کند.

در همین رابطه ماروس سوگوویچ معاونت کمیسیون حوزه انرژی اتحادیه اروپا اعلام کرد : رقابت فزاینده جهانی ، ایجاد مشاغل جدید ، فرصت های تجاری و موضوع امنیت ما به استفاده و بهره برداری از فضا وابسته است و به همین دلیل کمیسیون سازمان فضائی اتحادیه اروپا نسبت به تعریف و ترسیم یک برنامه بلندپروازانه و جاه طلبانه برای توسعه فعالیت های فضائی در آینده اقدام کرده است.

الزبیتا بینکوسکا عضو کمیسون بازار داخلی ؛ صنعت و کار آفرینی اتحادیه اروپا نیز در این رابطه اعلام کرد: ما با یک چشم انداز سریع از تغییرات جهانی در حوزه های مختلف صنعت و رقابت در ایجاد فناوری های جدید و نوآوری رو به رو هستیم. در این میان اتحادیه اروپا باید شرایط مناسبی برای جذب و فراهم کردن بازارهای فناوری فضائی و اکتشافات این حوزه تدارک دیده و خود را برای این رقابت جهانی آماده کند.

شایان ذکر است که اتحادیه اروپا تصمیم دارد در فاصله سال های 2014 تا 2020 بودجه ای برابر با 12 میلیارد یورو معادل 13 میلیون و 600 هزار دلار آمریکا برای پیاده سازی برنامه های فضائی خود و توسعه سیستم موقعیت یاب جهانی گالیله و EGNOS هزینه کند. از دیگر برنامه های مد نظرآژانس فضائی اتحادیه اروپا می توان به مطالعات زمین شناسی به کمک ماهواره ها و توسعه توسعه پژوهش های فضائی اشاره کرد . این پروژه مدون در قالب برنامه افق 2020 تدوین شده است.

منبع: xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل