نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کاربرد خودروهای بدون راننده در مسافت های طولانی

خودروهای بدون راننده ، نسلی جدید از خودروهای هوشمند هستند که بدون نیاز به راننده توانائی کنترل خودرو را داشته و می تواند در مواقع لازم تصمیم گیری منطقی انجام دهند. کارشناسان پیش بینی می کنند خودروهای هوشمند طی سال های آینده به صورت گسترده ای در سراسر جهان  مورد استفاده قرار گرفته و جایگزین خودروهای فعلی شوند .

به تازگی شرکت چانگ آن که یکی از مهمترین کمپانی های  طراحی کننده و سازنده خودروهای بدون راننده محسوب می شود ؛ اقدام به آزمایش عملکرد این خودروها در مسافت های طولانی نموده و خودروی بدون راننده این شرکت توانست مسافت 2 هزار کیلومتری رفت و برگشت بین شهر پکن و منطقه چونگ کینگ را با موفقیت طی کند.

بسیاری از فعالان این حوزه ، آینده این صنعت را روشن پیش بینی می کنند  و به همین جهت  در حال حاضر شرکت ها و کمپانی های متعددی در سراسر جهان در حال بررسی و مطالعه جهت تولید انبوه این نوع خودروها بوده و بسیاری از مناطق جهان نیز در حال تغییر زیر ساخت های شهری خود جهت استفاده بیشتر از این تکنولوژی هستند .

به تازگی شرکت چانگ آن که یکی از مهمترین کمپانی های  طراحی کننده و سازنده خودروهای بدون راننده محسوب می شود ؛ اقدام به آزمایش عملکرد این خودروها در مسافت های طولانی نموده و خودروی بدون راننده این شرکت توانست مسافت 2 هزار کیلومتری رفت و برگشت بین شهر پکن و منطقه چونگ کینگ را با موفقیت طی کند. این ماموریت به مدت چهار روز در جریان بوده و از روزهای بیست و چهارم فروردین  برابر با 12 آپریل تا شانزدهم این ماه به طول انجامید.  پیش بینی می شود این خودروها تا سال 2018 به طور عمده و تجاری وارد بازارهای جهانی شوند.

در حال حاضر شرکت های ب ام و ؛ آئودی و تویوتا نیز به طور جدی در حال طراحی و ساخت خودروهای بدون راننده هستند. البته باید خاطر نشان کرد که طراحی و ساخت خودروی بدون راننده یک چالش بزرگ در این صنعت خواهد بود زیرا در این خودروها تمامی فعالیت های رانندگی و کنترل خودرو در اختیار کامپیوتر مرکزی است، بر خلاف آنچه امروزه به عنوان سیستم های دستیار راننده در خودروها نصب می شوند و تنها یک وظیفه بر عهده دارند . برای مثال این تکنولوژی های جدید در خودروهای فعلی به راننده در صورت خارج شدن از مسیر اصلی اخطار می دهند. 

منبع:  xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل