نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شناسائی آلودگی باکتریائی در سواحل اقیانوسیه

بر اساس گزارش های پژوهشگران در پی بررسی آب های مناطق ساحلی استرالیا مشخص شد که بسیاری از سواحل این کشور دارای آلودگی های باکتریائی هستند و به طور خاص غلظت بالای دو ویبرو باکتری که در قسمت های عمیق تر  مناطق گرمسیری  بندر سیدنی  به عنوان یکی  از پر جمعیت ترین سواحل این کشور رویت شده ، باعث نگرانی محققان در این حوزه شده است .

این پاتوژن به تنهایی باعث 95 درصد آمار مرگ در انسان هایی است که از محصولات دریایی در استرالیا استفاده کرده اند. رشد و حیات باکتری فوق در آب های شور کمتر اتفاق می افتد و شیوع آن تنها در مناطقی قابل رویت است که درصد کمتری از نمک در آب وجود  داشته باشد.

باکتری فوق عامل بیماری وبا  و همچنین بیماریهای گوارشی بوده که با مصرف غذاهای دریایی نمایان می شود و به گفته کارشناسان از طریق زخم های باز در بدن شناگران نیز به درون بدن نفوذ خواهد کرد .

دکتر مائوریزیو لاباته ، میکروبیولوژیست و استاد دانشگاه در ایالات متحده در این خصوص اظهار داشت که این پاتوژن به تنهایی باعث 95 درصد آمار مرگ در انسان هایی است که از محصولات دریایی در  استرالیا  استفاده کرده اند. در ادامه تحقیقات فوق عنوان شد که رشد و حیات باکتری فوق در آب های شور کمتر اتفاق می افتد و شیوع آن تنها در مناطقی قابل رویت است که درصد کمتری از نمک در آب وجود  داشته باشد.

دکتر جاستین سیمور محقق ارشد و  دانشیار اکولوژی دانشگاه UTS سیدنی در این خصوص اظهار داشت: پتانسیل این گونه خاص برای شیوع بیماری در انسان و هم چنین طیف گسترده ای از موجودات دریایی همانند ماهی ها ، مرجان ها و صدف ها و گستردگی این باکتری ، باعث نگرانی بیش از پیش خواهد بود و ضرورت مدیریتی جامع برای نجات اکو سیستم و بهداشت عمومی را طلب می کند .

در پایان گفتنی است که شرح کامل پژوهش های فوق و نتایج به دست آمده از آن در نشریه تخصصی میکروبیولوژی با نام Frontiers  منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است .

 

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل