نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بخش های زیادی از تالاب هامون به طور کامل آبگیری شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار در جلسه هیات دولت گزارشی از وضعیت تالاب هامون را ارایه کرد و در مورد بخش های مختلف این گزارش، توضیح داد: در قسمت شمال، در هامون صابوری نیز ورود آب بسیار زیاد بوده، به گونه ای که هامون صابوری تقریبا به صورت کامل آبگیری شده است.
وی افزود: در مورد قسمت هامون پوزک نیز پیرو جلسه اسفندماه سال گذشته با وزارت کشور و پیگیری های انجام شده از سوی اداره کل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان، مبادی ورودی آب با همکاری مرزبانی استان بازگشایی شد و هم اکنون هیچ مانعی برای ورود آب در قسمت دایک مرزی پوزک وجود ندارد. لازم به توضیح است که بیش از 50 درصد آب ورودی رودخانه هیرمند توسط آب منطقه ای استان به چاه نیمه های 1،2،3 و 4 هدایت می شود.
ابتکار گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان نیز با اقدامات اصلاحی در مسیر رودخانه ها، لایروبی نهرها، بازگشایی برخی مسیرهای منتهی به تالاب، اصلاح قسمت هایی که در اثر فشار و برخورد آب تخریب شده است با همکاری و به کارگیری نیروهای مردمی، همچنین بازگشایی نقاط حساس در دایک مرزی و سایر اقدامات لازم از طریق همکاری با ستاد بحران استان، فرماندهی و مرزبانی و سایر دستگاه های ذیربط به صورت کاملا آماده باش است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در مجموع شرایط فعلی تالاب بین المللی هامون بسیار بهتر و در 15 سال اخیر بی سابقه بوده و در صورت تداوم ورود سیلاب ها شرایط تالاب بهبود یافته و بسیار متفاوت از سال های گذشته خواهد بود. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل