نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

زيست پالايي لكه‌هاي نفتي منابع آبي و خاكي استان خوزستان

به گزارش معاونت علمي وفناوري رياست جمهوري، علي‌محمد لطيفي افزود: يكي از اولويت‌هاي ستاد توسعه زيست فناوري معاونت علمي در سال جاري زيست پالايي خاك است كه براي اجرايي شدن آن برنامه هاي متنوعي در نظر گرفته شده است.
وي افزود: سال گذشته كارگروه محيط زيست ستاد توسعه زيست‌فناوري معاونت علمي بر روي بحث زيست پالايي خاك تمركز زيادي داشت كه اين زيست پالايي‌ها بيشتر در حوزه آلودگي‌هاي نفتي و فلزات سنگين بود.
به گفته لطيفي، براي رفع آلودگي‌هاي نفتي و فلزات سنگين از سطح خاك با شركت‌هاي زيادي مذاكره داشته و آنها را مديريت كرده‌ايم كه در اين زمينه طرح‌هاي مختلفي نيز از اين شركت‌ها دريافت كرده‌ايم و در حال بررسي آنها هستيم.
وي بيان كرد: رفع آلودگي‌هاي نفتي در كشور ضروري است و به دليل همين اهميت بالا، ستاد توسعه زيست فناوري به صورت مشخص در كارگروه محيط زيست ستاد توسعه زيست‌فناوري معاونت علمي اين موضوع را پيگيري مي‌كند و در حال عقد قرارداد با برخي شركت‌هايي است كه طرح‌هاي خوبي در اين زمينه ارائه كرده‌اند.
رئيس كارگروه محيط زيست ستاد توسعه زيست‌فناوري معاونت علمي بيان كرد: با توجه به اينكه استان خوزستان يكي از استان هاي آلوده كشور در زمينه آلودگي‌هاي نفتي و فلزات سنگين است در اولويت پاكسازي قرار گرفته و امسال اين زيست پالايي‌ها در خوزستان آغاز خواهد شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل