نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آغاز تبادلات علمی، بین المللی 5 دانشگاه بزرگ کشور

دکتر علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نخستین نشست همکاری‌های مشترک بین‌المللی فی مابین پنج دانشگاه بزرگ و معرفی این دانشگاه‌ها به سفیر اسپانیا که امروز درساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد گفت: این نشست مشترک بین دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، تهران، علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی ایران با هدف گسترش ارتباطات بین دانشگاهی و بین‌المللی برای نخستین بار برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد:‌یکی از محورهای اصلی این تفاهم نامه بهره‌گیری دانشگاه‌ها از ظرفیت‌های یکدیگر در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و غیره است.چرا که هر کدام از دانشگاه‌ها، نقاط قوت و ظرفیت‌های خاصی را دارند که اگر در کنار یکدیگر قرار بگیرند می‌شود در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی درخشید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تاکید بر این که نباید هیچ مرز بندی خاصی بین دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت وجود داشته باشد گفت: معتقدیم مرز بندی خاصی بین دانشگاهها وجود ندارد و ایجاد مرز بندی بین دانشگاهها تفکری بسیار نادرست است. بنابراین تمامی مراکز علمی باید با یکدیگر تبادل و ارتباط نزدیک داشته باشند.

به گفته‌ دکتر جعفریان مشخص است که تمامی دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم و بهداشت، رسالت مشترکی دارند اما در بحث اجرا متفاوت عمل می‌کنند و هر کدام باید طبق ضوابط برنامه و ساختار مشترک مسیر خود را ادامه دهند. بنابراین به دلیل ماهیت مشترک باید تبادل و ارتباط نزدیک با یکدیگر داشته باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:‌هدف از معرفی این دانشگاه‌ها به سفیر اسپانیا گسترش ارتباطات بین‌المللی دانشگاه‌ها و برقراری تبادلات علمی، پژوهشی، آموزشی با دانشگاههای مطرح این کشور است امیدواریم با این تفاهم نامه همکاری‌های بین‌المللی این پنج دانشگاه بیش از گذشته قوی تر باشد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل