نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

صیانت از محیط زیست , رویكرد محوری دولت

معصومه ابتكار روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دماوند با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' افزود: برهمین اساس و با توجه به تاكید رئیس جمهوری و سیاست های دولت، گام های ارزشمندی در عرصه های مختلف همچون اقتصادی، سیاست خارجی، فرهنگی و اجتماعی برداشته شده است. 
وی با بیان اینكه مسیر اصلی حركت دولت یازدهم، تعالی و پیشرفت كشور است خاطرنشان كرد: تحقق اصل مهم صیانت و حفاظت از محیط زیست مبتنی بر سیاست توسعه پایدار است، به گونه ایی كه بتوانیم برنامه ها و سیاست های حفظ محیط زیست را در كنار فعالیت های عمرانی، اقتصادی و توسعه ای عملیاتی و اجرایی كنیم. 
ابتكار اظهار كرد: در شرایط كنونی نباید به دنبال ایجاد تعادل بین پیشرفت و محیط زیست باشیم بلكه باید تمامی فعالیت های عمرانی كشور براساس ملاحظات زیست محیطی اجرا شوند. 
معاون رئیس‌ جمهوری در ادامه به ابلاغ سیاست های كلی نظام در حوزه محیط زیست از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: این سیاست ها در قالب 15 بند بسیار مهم در دستور كار دولت، قوه قضاییه و قوه مقننه قرار گرفته و همین امر زمینه دلگرمی دوستداران محیط زیست و طبیعت را فراهم كرده است. 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: علاوه بر این مهم، دولت تدبیر و امید در سال گذشته توانست در سطح جهانی اتفاق مهمی را در راستای تاثیر سیاست های توسعه پایدار رقم بزند به طوری كه امروز این سیاست ها با اهداف و شاخص گذاری های كاملا مشخص و جهانی تدوین شده است. 
ابتكار با اشاره به اینكه حفظ محیط زیست علاوه بر علم و دانش، نیازمند توان و جایگاه مدیریتی است، گفت: حفظ عرصه های طبیعی و زیست محیطی در شهرهایی همچون دماوند نیازمند برنامه ریزی جامع و مدیریت عالمانه است. 
وی تصریح كرد: دراین مناطق اگر بر اساس ظرفیت های زیستی منطقه نسبت به اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی برنامه ریزی نكنیم، قطعا آسیب خواهیم دید. 
معاون رئیس جمهوری داشتن نگاه اقتصادی در راستای حفظ محیط زیست را ضروری خواند و افزود: اگر توجه به حفظ محیط زیست در اجرای پروژه های مدیریت پسماند، فاضلاب شهری، ایجاد تصفیه خانه دارای هزینه است، ولی می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمدهای پایدار، زمینه ترویج استفاده از كالاهای قابل بازیافت در چرخه تولید را فراهم كند. 

* تكمیل طرح ارزیابی زیست محیطی فاضلاب دماوند در دستور كار سازمان محیط زیست 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین به اهمیت تكمیل طرح های جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری اشاره كرد و گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده ، پروژه عمرانی فاضلاب شهر پردیس تا خردادماه امسال تكمیل و به بهره برداری می رسد. 
ابتكار ادامه داد: این پروژه از جمله طرح های مهم زیست محیطی كشور است كه با طراحی اقتصادی و مالی مناسب و جلب مشاركت بخش خصوصی می تواند در دیگر نقاط كشور نیز اجرایی شود. 
وی ارائه طرح های زیست محیطی در شهرستان دماوند را ضروری دانست و گفت: مقابله با ساخت و ساز های غیرمجاز، تصرف اراضی طبیعی و تجاوز به حریم رودخانه ها باید به صورت جدی مورد توجه مسئولان شهرستان و استان قرار گیرد. 
به گزارش ایرنا , معصومه ابتكار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز دوشنبه در دور ششم سفر خود به شهرستان های استان تهران، ضمن بازدید از مراحل پیشرفت سیستم تصفیه فاضلاب شهر پردیس در جلسه شورای اداری شهرستان دماوند نیز شركت كرد. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل