نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

روسای موفق چه ویژگی هایی دارند؟

بر اساس مطالعه جدید، یک رئیس موفق نیازمند داشتن پنج مهارت کلیدی است. دکتر سانی گیلز، دانشمند سازمانی و مشاور توسعه ریاست، تحقیقی را انجام داده و هدف از آن یافتن ویژگی‌ های موردنیاز برای یک رئیس خوب است. 

مطالعه این محقق شامل بررسی 195 رئیس از 15 کشور بود و از شرکت کنندگان خواسته شد 15 صلاحیت مهم ریاست را از میان یک فهرست دارای 74 مشخصه شناسایی کنند. سپس 10 ویژگی برتر به پنج مفهوم اصلی گروهبندی شد که همه روسا باید از آن ها برخوردار باشند.

ایجاد حس امنیت در کارمندان و داشتن اخلاقیات: داشتن استانداردهای اخلاقی بالا و بیان واضح انتظارات از ویژگی‌های مهم روسا به شمار می‌آید. این ویژگی‌ها به همراه یکدیگر نوعی تعهد به عدالت و در نهایت ایجاد محیطی که در آن کارکنان احساس آرامش داشته باشند، را نوید می‌دهد.

مطالعات نشان می دهد تیم‌های کاری که به آن‌ها حس قدرت القا می‌شود، دارای بهره‌وری بالاتری هستند.

رئیس خوب کارمندان را قادر می‌ سازد خود را سازماندهی کنند: این مفهوم شامل ارائه هدف‌هایی با مسیر درست است و این دومین ویژگی مهم روسا به شمار می‌آید. اطمینان و حس امنیت دادن به کارکنان موجب می‌شود آن ها زمان خود را سازماندهی کرده و کار به آنها احساس قدرت می‌ بخشد.

مطالعات نشان می دهد تیم‌های کاری که به آن‌ها حس قدرت القا می‌شود، دارای بهره‌وری بالاتری هستند. روسا باید بر ترس خود مبنی بر کاسته شدن از قدرتشان غلبه کنند و به دیگران این امکان را بدهند که مسئولیت‌هایشان را بپذیرند و اشتباهات لازم را مرتکب شوند.

ایجاد حس ارتباط و تعلق: برقراری ارتباط به صورت آشکار و ایجاد حس موفقیت و شکست به همراه یکدیگر نیز یکی از ویژگی‌ های مهمی است که روسا باید داشته باشند. این تحقیق نشان می‌دهد که ارتباطات مثبت در محیط کار می‌ تواند بهره‌وری و سلامتی عاطفی  کارمندان را ارتقا بخشد.

داشتن آغوش باز در مقابل ایده‌های جدید و ترغیب به یادگیری: ترغیب‌ کردن به یادگیری و در آغوش کشیدن ایده‌های جدید نیز نقطه قوت کلیدی روساست. روسا باید انعطاف‌پذیری لازم برای تغییردادن عقاید را داشته باشند و در مقابل ایده‌ها و رویکردهای جدید باز باشند و امنیت لازم برای آزمون و خطا را ایجاد کنند.

ارائه محیطی امن برای پذیرفتن شکست کارمندان را ترغیب می‌کند ریسک کنند و در ارائه ایده‌های خود اعتماد به نفس داشته باشند.

ایجاد رشد و ارتقای لازم کارمندان: آخرین ویژگی شناسایی‌شده برای روسا در این تحقیق تغذیه‌ کردن رشد و ارتقا کارمندان و متعهد بودن آنها به یادگیری مداوم است. روسایی که به رشد و ارتقا کارمندانشان متعهد هستند، پاداش این کار را می‌گیرند زیرا کارمندان از طریق تعهد و کارکردن بیشتر قدردانی خود را نشان می‌ دهند. این تعهد به ارتقادادن به کارمندان کمک می‌کند و موجب می شود آنها در آینده تا سطح ریاست رشد کنند.

 

 

ترجمه: شه تاو ناصری

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل