نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برگزاري دوره‌هاي آموزشي آشنايي با صنايع و فناوري‌هاي دريايي

به گزارش معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، بهنام رضايي دبير كارگروه ترويج و آموزش ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش بنيان دريايي معاونت علمي رياست جمهوري با اشاره به اهميت ترويج و اطلاع رساني فرهنگ دريا در ميان عموم مردم ،گفت: يكي از برنامه هاي ترويج فرهنگ دريا در ميان دانش آموزان، برگزاري دوره هاي آموزشي آشنايي با صنايع و فناوري هاي دريايي در مدارس بوده است. در اين دوره ها فارغ التحصيلان رشته هاي دريايي با حضور در مدارس تهران و 7 استان ساحلي كشور، اقدام به ارائه اين مباحث خواهند كرد. 
رضايي افزود: در اين جلسات آموزشي دانش آموزان با مهمترين حوزه هاي صنايع دريايي كشور آشنا شده و طرح پرسش و پاسخ از نمايندگان علمي جشنواره در جهت هدايت تحصيلي دانش آموزان و آشنايي با رشته هاي تحصيلي اين حوزه صورت خواهد پذيرفت.
وي آشنايي با موقعيت هاي دريايي ايران و جهان، را يكي از مهمترين محتواي برگزاري اين دوره خواند و گفت: آشنايي با صنايع و فناوريهاي دريايي همچنين اهميت مناطق دريايي، علوم و رشته­هاي مهندسي مرتبط با دريا و مشاغل دريايي از ديگر مهمترين سرفصل هاي انتخابي در دوره هاي آموزشي آشنايي با صنايع و فناوري هاي دريايي است كه بايد به آن اشاره كرد. 
دبير كارگروه ترويج و آموزش ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش بنيان دريايي معاونت علمي مهمترين هدف از برگزاري اين دوره را آشنايي دانش آموزان با موضوع دريا خواند و اظهار كرد: ستاد با بهره مندي از مهمترين مراجع دريايي همچون كتاب صنايع و فناوري­هاي دريايي، كتاب ايران كشور دريايي، اطلس شناورهاي ايران و همچنين مراجع علمي معتبر با هدف گذاري دانش آموزان سعي بر آن دارد تا فرهنگ دريايي را گسترده كند.
دومين جشنواره دانش آموزي دريا يكي از بخش هاي دومين جشنواره ملي دريا مسير پيشرفت خواهد بود كه در آبان ماه سال جاري به همت ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش بنيان دريايي معاونت علمي و همكاري ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوري و اقتصاد دانش بنيان برگزار خواهد شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل