نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

درصد پرداخت نقدي قرارداد واگذاري اراضي به شركت‌هاي دانش‌بنيان كاهش يافت

دكتر غلامرضا سليماني در اين خصوص افزود: در راستاي تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و همچنين توسعه اقتصاد دانش‌بنيان، پيشنهادهاي متنوعي براي حمايت از شركت هاي دانش بنيان در سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران بررسي شد.
وي افزود: از جمله اين حمايت ها، كاهش درصد پرداخت بخش نقدي قرارداد واگذاري حق بهره‌برداري از اراضي شهرك‌هاي صنعتي و فناوري (بدون تغيير در مبلغ كل قرارداد) به شركت‌ها و موسسه هاي دانش‌بنيان معرفي شده از سوي معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور است كه به تصويب رسيده و براي اجرا به تمام استان ها ابلاغ شده است. 
معاون صنايع كوچك سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران ادامه داد: اين مبلغ پرداخت بخش نقدي در مناطق توسعه‌يافته 10 درصد، در مناطق كمتر توسعه‌يافته حداقل پنج درصد و تعداد 14 قسط سه ماهه (مجموعه 42 ماه) است و شركت‌ها مي‌توانند از بخشودگي پنج درصد از كل مبلغ قرارداد و پرداخت نقد و اقساط مطابق با دستورالعمل مربوطه بهره‌مند شوند.
سليماني با اشاره به لزوم استفاده از منابع وجوه اداره شده براي توسعه شركت هاي دانش بنيان گفت: شركت هاي دانش‌بنيان، هاي‌تك و صادراتي در دريافت تسهيلات از محل منابع وجوه اداره شده در سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران از اولويت برخوردارند.
معاون صنايع كوچك سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران افزود: شركت‌ها و موسسه هاي دانش‌بنيان در صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري صنايع كوچك نيز در اولويت قرار دارند.
به گزارش ايرنا از كارگروه ارزيابي و تشخيص صلاحيت شركت ها و موسسه هاي دانش بنيان، شركت هاي دانش بنيان مايل به استفاده از شرايط كاهش پرداخت نقدي واگذاري اراضي شهرك‌هاي صنعتي پس از ارسال درخواست تقاضا به شركت شهرك هاي صنعتي استان و استعلام از امور شركت ها و موسسه هاي دانش بنيان معاونت علمي و فناوري رئيس جمهوري و دريافت پاسخ استعلام، مشمول كاهش پرداخت نقدي خواهند شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل