نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

امضای تفاهم نامه همكاری دانشگاه های تهران و برانشوایگ آلمان

مراسم تبادل تفاهم نامه همكاری دانشكده كارآفرینی دانشگاه تهران و 'برانشوایگ' آلمان روز شنبه همزمان با دیدار هیات علمی، دانشگاهی و اقتصادی آلمان با جمعی از روسا و مدیران دانشگاهی و پژوهشگاهی ایران در محل سازمان پژوهش های علمی و صنعتی برگزار شد.
پروفسور 'دیتق یان' معاون پژوهش و امور بین الملل دانشگاه صنعتی 'برانشوایگ' در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا، هدف از امضای این تفاهم نامه را ایجاد همكاری دو دانشگاه در حوزه كارآفرینی عنوان كرد و گفت: درصدد هستیم با تقویت این همكاری ها به خصوص در حوزه پژوهش های كارآفرینی، به پروژه های دكتری مشترك برسیم و در عین حال، در حوزه تجاری سازی نتایج علمی بین دانشگاهی، تبادل تجربه داشته باشیم.
وی خاطرنشان كرد: این قرارداد همكاری به صورت رسمی از امروز آغاز می شود كه فاز اول آن به مدت دو سال اجرا می شود و علاوه بر تبادل استاد و دانشجو و تحقیقات مشترك، قرار است در گام های بعدی، اعطای بورسیه های دكتری هم در قالب این تفاهم نامه اجرا شود.
رئیس دانشكده كارآفرینی دانشگاه تهران نیز پس از امضای این تفاهم نامه در گفت و گو با ایرنا، اقبال دانشگاه های دنیا را برای آشنایی با پیشرفت های علمی دانشگاه های ایران در دوران پسابرجام یادآور شد.
دكتر 'محمدرضا زالی' افزود: دانشگاه های معتبر جهان بسیار علاقمند هستند كه با علایق پژوهشی و نتایج تحققات و تجربیات دانشگاهیان كشور آشنا شوند و از آنجا كه دانشگاه تهران در زمینه آموزش و پژوهش های كارآفرینی، پیشرو منطقه است، مسئولان دانشگاه 'برانشوایگ' علاقمندی خود را برای همكاری با ما اعلام كردند.
وی خاطرنشان كرد: بعد از تصویب برجام، دانشكده كارآفرینی دانشگاه تهران تفاهم نامه هایی با دانشگاه دورتموند در اسفندماه 1394 و همچنین با MOU داشت و امروز هم شاهد امضای اولین تفاهم نامه همكاری بین المللی در سال جدید هستیم.
زالی یادآور شد: دانشگاه 'برانشوایگ' قدیمی ترین دانشگاه فنی آلمان است كه در سال 2013 نیز به عنوان برنده جایزه دانشگاه كارآفرین این كشور شناخته شد و با توجه به تجربیات این دانشگاه در عرصه كارآفرینی و همچنین هدفگذاری دانشگاه تهران برای تبدیل شدن به یك دانشگاه كارآفرین، آغاز این همكاری مشترك و تبادل تجربه می تواند برای رسیدن به توسعه اهداف آموزش كارآفرینی به طرفین كمك كند.
رئیس دانشكده كارآفرینی دانشگاه تهران با بیان اینكه طرفین در این تفاهم نامه به دنبال توسعه 'مینور' كارآفرینی فناورانه هستند، توضیح داد: در واقع براساس این طرح، دانشجویان رشته های فنی، 8 واحد درس كارآفرینی می خوانند و به عنوان مثال فرد به عنوان فارغ التحصیل رشته مكانیك – گرایش جامدات – مینور كارآفرینی فناورانه مدرك خود را دریافت می كند.
وی ادامه داد: به این شكل، آموزش كارآفرینی فناورانه را در دل درس های فنی قرار می دهیم تا بتوانیم نرخ فعالیت های كارآفرینی فناورانه را در كشور افزایش داده و نرخ كارآفرینی دانش بنیان را توسعه دهیم زیرا معتقدیم از طریق توسعه كسب و كارهای دانش بنیان است كه اقتصاد كشور، مقاوم می شود.
هیات آلمانی به ریاست 'اشتفان وایل' نخست وزیر ایالت «نیدرزاكسن» آلمان همراه با پروفسور 'مجید سمیعی' روز شنبه با حضور در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با ظرفیت ها و توانمندی های علمی تحقیقاتی این سازمان از نزدیك آشنا شدند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل