نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برگزاری همايش بين‌المللي اقتصاد شهري در اردیبهشت ماه

به گزارش پايگاه اطلاع ‌رساني انجمن علمي اقتصاد شهري ايران، دكتر داوود دانش جعفري افزود: همايش بين‌المللي اقتصاد شهري در راستاي سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي و به منظور تجميع دانش و تجارب بين‌المللي اقتصاد و مديريت شهري 30 ارديبهشت ماه برگزار مي‌شود.
وي اظهاركرد:يكي از عرصه‌ هاي مهمي كه اقتصاد مقاومتي ‌بايد در آن عملياتي شود، شهرها هستند چرا كه شهرها هم‌ اكنون بيش از 70 درصد جمعيت كشور ما را شامل مي‌شوند و از طرفي ديگر مكان اصلي توليد و مصرف نيز هستند.
وي با بيان اينكه كم‌ توجهي به رويكرد علمي در حوزه مديريت شهري و به ويژه در برخي از كلانشهرها منجر به بروز برخي نقص ‌ها و ضعف ‌ها شده است، گفت: رشد شهرنشيني در دنيا و كشور ما شتاب ملموسي گرفته است و همين ازدياد جمعيت شهرنشين ضرورت كارآمدي مديريت شهري و همچنين تقويت نگاه‌ هاي اقتصادمحور به مباحث توسعه شهري را افزون كرده است.
دانش جعفري با اشاره به محورهاي همايش بين‌المللي اقتصاد شهري گفت: « اقتصاد شهر هوشمند»، « اقتصاد گردشگري شهري»، « اقتصاد زيرساخت‌هاي شهري»، «فرهنگ اقتصادي شهر و آموزش شهروندي»، «معضلات شهري، محيط زيست و آلودگي هوا»، «مديريت توسعه سرمايه‌هاي انساني و اقتصاد شهر»، «نظام‌هاي بانكداري، بانكداري اجتماعي و اقتصاد شهري»، «الگوسازي اقتصاد مقاومتي در شهرها و پدافند غيرعامل شهري»، «قيمت‌گذاري خدمات شهري، تأمين مالي و درآمدهاي شهري» و «مديريت خدمات شهري، سازمان‌هاي مديريت شهري و بخش خصوصي» از جمله محورهاي اين همايش است.
عضو شوراي سياستگذاري همايش بين‌المللي اقتصاد شهري با تاكيد بر اينكه تلاش شده تا در اين همايش جنبه ‌هاي كاربردي مقالات در اولويت قرار گيرد، خاطرنشان كرد: تاكنون بيش از 250 مقاله علمي به دبيرخانه همايش ارسال شده كه مورد ارزيابي و بررسي قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه اين همايش مي‌تواند به يك نقطه عطف در روند توسعه و نهادينه‌ سازي علم اقتصاد شهري در ايران تبديل شود، گفت: متاسفانه فضاي دانشگاهي و اجرايي كشور آنطور كه بايد و شايد نسبت به علم اقتصاد شهري توجه لازم را ندارند و اين همايش مي تواند توجهات را نسبت به اهميت امر اقتصاد شهري جلب كند. 
دانش جعفري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نامگذاري سال جديد به نام «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» از سوي رهبر معظم انقلاب، گفت، تمام ابعاد، مولفه ها، دورنماها و راهكارهاي نيل به الگوي اقتصاد مقاومتي توسط رهبر معظم انقلاب تبيين شده و اكنون اقتصاد مقاومتي به گونه‌ اي دقيق و شفاف قابليت اجرايي دارد.
همايش بين‌المللي اقتصاد شهري با حضور مسئولان و صاحب انديشان اين حوزه 30 ارديبهشت‌ماه سال جاري در تهران برگزار خواهد شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل