کشف بقایای قدیمی ترین جد انسان امروزی

بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی پژوهشگران یک تیم بین المللی متشکل ازباستان شناسان و انسان شناسانی که کشور اتیوپی در حال بررسی و مطالعه بقایای اجداد انسان اولیه هستند ، قدیمی ترین نمونه فسیل متعلق به اجداد انسان امروزی با قدمت 2 میلیون هشتصد هزار سال پیش کشف و شناسائی شد .  این فسیل که با کد LD 350-1 معرفی شده است در میان لایه های باقی مانده از بقایای خاکستر های آتشفشانی باستانی کشف شد . نوع قرار گیری این فسیل فک به گونه ای بود که هم در لایه های زیرین و هم لایه های بالائی آن آثار خاکستر آتش فشانی وجود داشت .

در همین زمینه ارین . ان . دی ماگیو Erin N. DiMaggio از دانشگاه ایالتی پن Penn State University در گفتگو با شبکه خبری Eureka Alert اعلام کرد : " ما آزمایش های متعددی روی این فسیل انجام داده و نسبت به قدمت آن اطمینان داریم . این آزمایش ها شامل آزمایش تعیین سن و آنالیز رادیومتریک radiometric analysis خاکستر های آتشفشانی است که نتایج آن اثبات می کند که این فسیل به انسانی از 2 میلیون و 800 هزار سال پیش تعلق دارد . "

گفتنی است در این منطقه همچنین بقایای فسیل جانوران مختلفی از جمله بزهای مربوط به پیش از تاریخ ، فیل ، گونه هائی از اسب آبی ، کروکودیل و ماهی به دست آمده است .

وجود این بقایای حیوانی نشان می دهد که در آن روزگار ، زیستگاه این انسان متشکل از مناطق مختلفی مانند مراتع ، بخش های بوته زار و جنگلی و همچنین تالاب و رودخانه بود .

کی ای رید  Kaye E. Reed  از دیگر پژوهشگران این پروژه که از دانشگاه ایالتی آریزونا Arizona State University در این مطالعات شرکت کرده است در رابطه با این کشف مهم اعلام کرد : " ما به خوبی می توانیم نشانه هایی از وقوع خشکسالی در دوره زمانی 2 میلیون و 800 هزار سال پیش را در گروه های جانوری منطقه Ledi-Geraru مشاهده کنیم ، البته هنوز نمی توان به صورت قطعی اعلام کرد که تغییرات آب و هوائی یکی از دلایل به وجود آمدن انسان است . ما برای بررسی این موضوع به نمونه های بیشتری نیاز داشته و باید تحقیقات وسیع تری در این منطقه انجام دهیم  "