نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تاكيد بر ضرورت رعايت الزامات زيست محيطي در سند راهبردي انرژي كشور

سعيد متصدي با اشاره به جلسه شوراي عالي انرژي به رياست اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري در محل نهاد رياست جمهوري، گفت: در اين جلسه سند راهبردي انرژي كشور كه مي تواند چشم انداز مناسبي از چالش ها، تنگناها، اهداف كلان و راهبردها در حوزه انرژي پيش روي كشور قرار دهد، مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

متصدي با اشاره به چالش هاي توليد و مصرف انرژي در كشور، افزود: به طور مثال توليد آلودگي هاي گازي به ويژه آلودگي هوا، انتشار گازهاي گلخانه اي ناشي از فرآيند مصرف انرژي و به ويژه بحث هاي مرتبط با انرژي فسيلي از جمله اين چالش ها است.
معاون سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: طرح مباحث كاهش ميزان انتشار آلاينده هاي هوا ناشي از مصرف انرژي، همچنين كاهش انتشار گازهاي گلخانه اي به منظور تحقق تعهدات ملي و بين المللي در بخش راهبردهاي كلي بحث انرژي از جمله پيشنهادات بسيار خوب در سند تدوين شده است.
وي تاكيد بر الزام به رعايت ملاحظات و استانداردهاي زيست محيطي و در نظر گرفتن جنبه هاي زيست محيطي اقدامات در حوزه انرژي را از ديگر موارد مهم مطرح شده در اين سند دانست و گفت: همچنين توسعه و گسترش استفاده از انرژي هاي تجديد پذير و پاك از طريق ايجاد زيرساخت هاي مورد نياز و حمايت از تكنولوژي هاي اين حوزه از ديگر ويژگي هاي قابل توجه اين سند ملي است.
متصدي گفت: بر اساس اين سند ضمن رعايت الزامات زيست محيطي به ارتقاء بهره وري انرژي كه يكي از عوامل اصلي و پيشبرنده توسعه كشور به حساب مي آيد، توجه ويژه شده است.
حميد چيت چيان وزير نيرو، علي طيب نيا وزير امور اقتصادي و دارايي، بيژن زنگنه وزير نفت، معصومه ابتكار معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست و محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت از جمله حاضران در اين جلسه بودند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل