نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پخش زنده عمل جراحی به صورت 360 درجه

فناوری جدید واقعیت مجازی تا کنون برای کمک به پزشکان برای انجام بهتر عمل های جراحی مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این شرکتی به نام مدیکال ریلیتیز (Medical Realities) اکنون  با استفاده از تکنولوژی یاد شده می تواند به افراد عادی شانس مشاهده نزدیک یک عمل جراحی را ارائه کند.

برای مشاهده این فرایند کافی است تا نرم افزار تلفن همراه این شرکت را بر روی تلفن همراه هوشمند خود نصب کنید و با استفاده از عینک واقعیت مجازی خود به مشاهده فرایند وعده داده شده بپردازید.

این کمپانی اعلام کرده است که در تاریخ 14 اوریل سال میلادی جاری با استفاده از دوربین های 360 درجه تمامی فرایند های انجام گرفته در اتاق جراحی را برای علاقه مندان به نمایش در خواهد آورد. برای مشاهده این فرایند کافی است تا نرم افزار تلفن همراه این شرکت را بر روی تلفن همراه هوشمند خود نصب کنید و با استفاده از عینک واقعیت مجازی خود به مشاهده فرایند وعده داده شده بپردازید.

لازم به ذکر است که عمل جراحی یاد شده چندان خطر آفرین نیست و تنها جدا کردن یک غده از بدن را به نمایش می گذارد اما این شرکت درباره خطرات آن (وقوع شرایط کنترل نشده در اتاق عمل و در خطر بودن جان بیمار که می تواند تصاویر را برای پخش شدن نامناسب سازد) نیز آگاهی داشته و به همین منظور نیز همه چیز را با یک دقیقه تاخیر به نمایش مخاطبان در خواهد آورد.

با این حال حرکت یاد شده برای کمپانی مدیکال ریلیتیز چندان عجیب و غیر قابل پیش بینی نبوده است زیرا هدف اصلی این شرکت استفاده از فناوری هایی نظیر واقعیت مجازی به عنوان ابزاری برای بهبود آموزش های پزشکی است. با این حال به نمایش در آوردن عمل جراحی به صورت زنده و با استفاده از این فناوری قدم بزرگی در این زمینه محسوب می شود.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل