نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رونمايي از كتاب مديريت محيط زيست

سعيد ميرزايي روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: برگزاري هفت كارگاه تخصصي، برپايي نمايشگاه خودروهاي برقي و ارايه دستاوردهاي محيط زيستي جهاد دانشگاهي شهيد بهشتي از ديگر برنامه هاي اين كنگره است.
دبير كنگره ملي حفاظت محيط زيست اظهاركرد: پيش بيني شده است كه حدود 300 الي 400 دهيار از استان هاي مازندران، گيلان، سمنان، البزر، تهران و قزوين اين دوره آموزشي را بگذارنند.
وي با اشاره به اين كه هماهنگي اين موضوع با وزارت كشور انجام شده است، بيان كرد: اين افراد با فرگيري آموزش هاي لازم سفيران حفاظت محيط زيست در روستاها خواهند شد. به نظر مي رسد اين كار مي تواند اثرگذار و گامي براي حفظ محيط زيست روستاها باشد.
ميرزايي به رونمايي كتاب 'مديريت محيط زيست در روستاها' در اين كنگره اشاره كرد و گفت: با تاليف و رونمايي از اين كتاب درصدد هستيم توجه ويژه اي به محيط زيست روستا انجام گيرد. 
وي، قوانين محيط زيست، پسماندهاي روستايي، پساب ها و فاضلاب ها، فرهنگ سازي و آموزش به مردم، نقش آنها در محيط زيست روستاها و استفاده فناوري و تجهيزات نوين در حفاظت از منابع طبيعي را از جمله موضوعاتي دانست كه در اين كتاب به آنها پرداخته شده است.
رييس جهاد دانشگاهي واحد شهيد بهشتي اظهار كرد: در اين كتاب سعي شده منابع طبيعي به نحو مطلوب به مردم شناسائي شده و راه هاي حفاظت از آنها نيز اعلام شود.
به گفته ميرزايي، نحوه برخورد صحيح با پسماندهاي روستايي و برخورد علمي و كاربردي با پساب ها و فاضلاب روستايي از ديگر موضوعاتي است كه در اين كتاب، بيان شده است. 
ميرزايي به تعداد مقالات رسيده به دبيرخانه كنگره نيز اشاره كرد و گفت: حدود 220 مقاله به دبيرخانه كنگره ملي حفاظت از محيط زيست ارسال شده كه از اين تعداد 170 مقاله پذيرفته شده است. 
دبير كنگره ملي حفاظت محيط زيست اظهار كرد: از مجموعه پذيرفته شده 120 مقاله به صورت پوستر در معرض ديد علاقمندان قرار مي گيرد و 50 مقاله نيز به صورت سخنراني در اين كنگره ارائه خواهد شد.
وي بيشترين مقالات ارسالي را در حوزه حفاظت آب اعم از مشكلات و چالش هاي اين حوزه مانند آلودگي هاي آب اعلام كرد و گفت: كمترين مقالات در محور حفاضا در مقابل آلودگي هاي صوتي و امواج بوده است.
ميرزايي به برگزاري كارگاه تخصصي اشاره كرد و گفت: متناسب با محورهاي كنفرانس كارگاه هاي تخصصي برگزار خواهدشد. حفاظت آب، هوا، خاك، حفاظت در مقابل آلودگي هاي صوتي و امواج، اقتصاد و حقوق محيط زيست، آموزش و فرهنگ محيط زيست و معدن، صنايع معدني و حفاظت محيط زيست محورهاي اين كنگره است.
كنفرانس ملي حفاظت محيط زيست به همت جهاد دانشگاهي شهيد بهشتي و سازمان حفاظت محيط زيست، وزارت كشور، وزارت جهاد كشاورزي، دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي، يكم ارديبهشت ماه در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي شود. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل