نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

هشدار کارشناسان در مورد توریسم سلول های بنیادی

 ثبت نام برای سلول درمانی برای بسیاری از بیمارانی که از شرایطی مانند آسیب نخاعی، مولتیپل اسکلروزیس، پارکینسون و … رنج می برند، مملو از خطر است.

یک سال پیش یک نوجوان بعد از این که در یک کلینیک روسی متحمل سلول درمانی شد مبتلا به تومورهای مغزی شد. همچنین گزارشات متعددی وجود دارد که برخی از بیماران بعد از سلول درمانی در چین مبتلا به مننژیت شده اند.

اخیرا کتابچه راهنمایی توسط مرکز سلول های بنیادی استرالیا منتشر شده است که به بیماران کمک می کند که سلول درمانی هایی که در خارج از کشور اتفاق می افتد را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و در صورت نیاز تصمیم درستی برای استفاده از آن ها اتخاذ کنند.

با این حال همه کارشناسان، بیماران را از خطراتی که این سلول درمانی های افراطی در برخی کشورها دارند بر حذر داشته اند. دکتر هربرت، در مرکز سلول های بنیادی استرالیا تاکید دارد که سه بیمار مبتلا به آسیب نخاعی، پس از انجام سلول درمانی در چین، به مننژیت مبتلا شده اند.

به گزارش مهر،بیماران باید مطلع باشند که استفاده از این سلول درمانی ها وعده داده شده برای برخی سرطان ها، بیش از آن که مفید باشد، افراد را دچار عوارض ناخواسته جانبی بسیار می کنند. البته کارشناسان می گویند نباید که مردم را از درمان بوسیله سلول های بنیادی ناامید کرد، بلکه باید به آن ها کمک کرد که تصمیم درستی در این زمینه اتخاذ کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل