پيگيري تدوين استانداردهاي ملي وبين‌المللي درحوزه‌هاي تخصصي زيست‌فناوري

به گزارش روابط عمومي معاونت علمي وفناوري رياست جمهوري، دكترمصطفي قانعي، بيان كرد: با هماهنگي سازمان ملي استاندارد و تشكيل كارگروه‌هاي مشترك با اين موسسه، تدوين آيين‌نامه با هدف اجرايي شدن استانداردها براي توليدات و برنامه‌ريزي براي ايجاد مراكز تاييد كيفي توليدات بر اساس استانداردهاي تدوين شده پيگيري مي‌شود.
وي افزود: در اين زمينه كميته‌هاي تخصصي تدوين استاندارد با حضور نمايندگان سازمان استاندارد، نمايندگان كارگروه صنعت و ساخت تجهيزات زيست فناوري، نمايندگان ستاد توسعه زيست فناوري، نمايندگان صاحبان صنايع و توليدكنندگان تشكيل مي‌شود.
به گفته قانعي، در اين زمينه رايزني‌هاي لازم براي تدوين 6 استاندارد ملي در حوزه كودهاي زيستي با سازمان ملي استاندارد انجام شده است كه مطالعات اوليه انجام شد و پيش‌نويس اين استانداردها پس از تدوين در مرحله بررسي در سازمان ملي استاندارد قرار دارد.
وي ادامه داد: همچنين در اين راستا رايزني‌هاي لازم براي تدوين 7 استاندارد ملي در حوزه زيست مهارگرها با سازمان ملي استاندارد انجام شده است و پيش‌نويس اين استانداردها نيز تهيه شده و در سازمان ملي استاندارد در حال بررسي است.
قانعي با اشاره به تدوين مصوبه قابل طرح در هيات دولت در حوزه نقش زيست‌فناوري در محيط زيست گفت: در اين زمينه سه مصوبه مجزا در زمينه‌هاي آلودگي هوا، آلودگي آب و خاك و به‌كارگيري سوخت زيستي جهت تدوين در دستور كار قرار گرفت كه تاكنون مطالعات اوليه و مطالعات تطبيقي و تحليل‌ اطلاعات انجام شده است.
وي اظهار كرد: اينها چند نمونه از استانداردهايي است كه در حوزه زيست فناوري پيگيري شده است و موارد زياد مشابهي در اين زمينه وجود دارد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا