نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برگزاری اولين كنفرانس بين المللي نمونه برداري و پايش آلاينده هاي محيط زيست

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست، شينا انصاري با اشاره به اهميت پايش آلاينده هاي زيست محيطي به عنوان مبنا و اساس تصميم گيري هاي مديريتي محيط زيست افزود: آگاهي از دستاوردهاي داخلي و بين المللي در حوزه پايش آلاينده ها، ارائه دستاوردهاي تحقيقاتي آزمايشگاه ها و شركت هاي فعال در حوزه پايش، برگزاري كارگاه هاي آموزشي تخصصي زيست محيطي و تقويت ارتباط ميان بخش هاي دولتي و غيردولتي مرتبط با پايش و سنجش آلاينده ها ازجمله اهداف برگزاري اين كنفرانس هست.
وي افزود: مخاطبان اين دوره كارشناسان مرتبط با نمونه برداري و پايش آلاينده ها در سازمان هاي ذيربط ، ادارات كل محيط زيست استان ها، آزمايشگاه هاي معتمد و صنايع است.
انصاري گفت: يكي از نكات شاخص در آيين نامه خود اظهاري در پايش و شيوه نامه آزمايشگاه هاي معتمد كه آبان ماه سال گذشته ابلاغ شد، الزام به گذراندن دوره هاي آموزشي از سوي آزمايشگاه هاي معتمد در مراحل صدور، تمديد و ارتقا است و برگزاري كارگاه هاي آموزشي در اين كنفرانس با بهره گيري از اساتيد صاحب نظر داخلي و بين المللي مي تواند فرصت خوبي در اين زمينه محسوب شود.
وي اظهار داشت: 13 كارگاه آموزشي در خصوص نحوه نمونه برداري و صحه گذاري نتايج پايش، اصول و تكنيك هاي نوين آناليز آلاينده ها در آب و پساب، خاك، پسماندهاي وي‍ژه و بيمارستاني، هوا و پايش آلودگي دريا در اين كنفرانس برگزار مي شود.
انصاري با اشاره به همكاري نزديك دفتر پايش فراگير با سازمان ملي استاندارد و شبكه آزمايشگاهي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در برگزاري كارگاه هاي آموزشي كاليراسيون، عدم قطعيت و استقرار استاندارد ايزو 17025 در سال گذشته گفت: طي چندين جلسه با گروه هاي ذيربط در دستگاه هاي اجرايي همچون وزارت جهاد كشاورزي، صنعت، نيرو و نفت و نمايندگان و اساتيد دانشگاهي و نمايندگان برخي از ادارات كل استانها عناوين و سرفصل كارگاههاي آموزشي كنفرانس نهايي شده است.
مديركل دفتر پايش فراگير سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اينكه پايش آلاينده هاي محيط زيست حوزه اي بسيار گسترده و در عين حال پيچيده است تصريح كرد: تلاش بر اين بوده كه به عنوان قدم نخست با برگزاري اين كنفرانس كه به طور تخصصي به موضوع نمونه برداري و پايش مي پردازد توجه بيشتر به اهميت مساله پايش آلاينده ها در كشور معطوف شود.
وي افزود: بهره گيري از تجربيات كشورهاي پيشرو در عرصه محيط زيست در نحوه اندازه گيري، اعتبار سنجي و گزارش دهي نتايج حاصل از پايش و همچنين تجهيزات و فناوري هاي نوين در نمونه برداري ها مي تواند در ارتقاي اين حوزه در كشور بسيار اثرگذار باشد.
اولين كنفرانس بين المللي نمونه برداري و پايش آلاينده هاي محيط زيست از 12 تا 14 ارديبهشت در دانشكده تربيت بدني دانشگاه تهران برگزار مي شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل