نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بزرگان مغز و اعصاب جهان در ایران

دکتر علیرضا دلیری دبیر اجرایی پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب در نشست خبری امروز گفت: 4سال است که این سمپوزیوم در کشورهای عضو این فدراسیون به دبیر کلی پروفسور سمیعی برگزار می گردد که امسال مصوب شد تا سمپوزیوم سال 2016در ایران به همت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری  برگزار شود.

وی افزود:  این سمپوزیوم جز بزرگترین رویداد های علمی پزشکی جهان است که برترین های مغز و اعصاب در آن گردهم می ایند.

معاون توسعه و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اهمیت این کنگره خاطر نشان کرد: در وهله اول دغدغه ایران برای برپایی چنین رویداد بزرگی نداشتن ظرفیت برا ی حضور افراد و مقامات کشورها و خدمت رسانی به آنها بود که معاونت علمی با کمک دیگر ارگان ها این مسئله را حل کرد.

دلیری افزود: پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب به مدت 6روز از میزبان 80کشور دنیا خواهد بود که در این مدت بیش از 720جراح در رشته های مغز مربوط به این حوزه حضور قطعی خواهند داشت به ارائه بیش از 600مقاله علمی می پردازند.

وی تاکیدکرد: همچنین به کمک سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آمادگی کامل برای تور ایرانگردی این مهمان را اعلام کرده ایم تا  ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی خود را به آنها نشان دهیم و ذهنیتی که در مورد ایران برای جهانیان وجود دارد را از بین ببریم و چهره ایران را بهتر نشان دهیم.

دلیری در خصوص دیگر برنامه هایی که برای مهمان خارجی ترتیب داده شده است ،افزود: بازدید از بیمارستان مغز و اعاصبا که تاپایان سال 95راه اندازی خواهد شد و همچینی مرازک تابعه آن که در 8نطه ایران  خواهد بود را در برنامه خود داریم که اولن مرکز آن در کرمان و مرکز بعدی در شیراز خواهد بود.

وی در خصوص اولین بیمارستان مغز و اعصاب ایران عنوان کرد: در تلاش هستیم تا ایان بیمارستان را 3برابر بیمارستان هانوفر آلمان افزایش دهیم و از متخصصان برتر دنیا در آن استفاده کنیم .معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران نیز افراد و متخصصانی را بورسیه کرده تادراین حوزه بتوانیم پرچم دار باشیم و شاهد اقداماتی بزرگ مانند توریسم درمانی کشور باشیم.

دکتر دلیری در پاسخ به خبرنگار سیناپرس در خصوص اینکه خروجی موضوعات علمی این سمپوزیوم چه چیزهایی خواهد بود  آیا این کنگره نیز مانند دیگر کنگره های تنها به ارائه مقاله ختم میشود یا خیر، گفت: دراین خصوص کمیته های علمی وجود دارد و مسائل علمی زیر نظر دکتر سمیعی خواهد بود.

وی افزود: بزرگترین دستاورد علمی این سمپوزیوم وجود افراد برجسته در حوزه جراحی مغز و اعصاب از سرتاسر دنیابوده و ارتباطات علمی که  اساتید و جراحان ما میتوانند با آنها داشته باشند است.

معاون توسعه و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه چرا حضور وزارت بهداشت در این حوزه باتوجه به اینکه موضوعیت کنگره در حیطه درمان است ،کمرنگ دیده می شود،گفت: این کنگره با همکاری تمامی ارگان های کشور برگزار میگردد اما به دلیل بزرگی و عظمت آن ،نیاز بود تا حمایت دولت را داشته باشد و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در این  کار قدم برداشت.

دلیری خاطر نشان کرد: امیدواریم با راه اندازی بیمارستان جراحی مغز و اعصاب و حضور متخصصین و اساتید علمی بزرگ دنیا بتوانیمدر ارتقا علمی متخصصین کمکی کرده باشیم و جز اولین های جهان در این حوزه قرار بگیریم.

گفتنی است، پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب 29فروردین الی 3اردیبهشت ماه  با ریاست پرفسور مجید سمیعی در تهران برگزار می شود.همزمان با این سمپوزیوم ،هفتمین کنگره بین المللی جراحان مغز واعصاب،اولین کنگره بین المللی علوم اعصاب و کنگره میان دوره ای MASSIN نیز برگزار خواهد شد.

 

گزارش : فرگل غفاری

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل