کلنگ طرح جامع سبز سازی مدارس کشور زده شد

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، به مناسبت هفته منابع طبیعی با حضور معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست، معاون آموزش وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل آموزش ناحیه 2 وزارت آموزش و پرورش و مدیر عامل شرکت ایران کیش کلنگ سبزسازی مدرسه فضیلت در منطقه جنوب شهر تهران به زمین زده شد.

در این مراسم درختی هم به مناسبت هفته درختکاری توسط معاون سازمان حفاظت محیط زیست و معاون وزارت آموزش و پژوهش در مدرسه فضیلت کاشته شد.

مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم با اشاره به حمایت شرکت ایران کیش برای سبز سازی مدرسه فضیلت گفت: تمام شرایط زیست محیطی در این مدرسه اعمال می شود.

وی با بیان اینکه از انرژی خورشیدی برای انرژی این مدرسه استفاده خواهد شد، افزود: تفکیک زباله به منظور بازیافت در مدرسه انجام می شود.

وی استفاده از لامپ های کم مصرف، سیستم تهویه مناسب، مدیریت آب و استفاده از شیرهای مناسب را از دیگر شرایط زیست محیطی این مدرسه عنوان کرد و گفت: آموزش های زیست محیطی به دانش آموزان داده می شود تا به صورت علمی و پژوهشی اقدامات زیست محیطی را در منازل خود اعمال کنند به این ترتیب فرهنگ محیط زیستی وارد خانه دانش آموزان می شود.

مظاهری یادآور شد: با همکاری وزارت آموزش و پرورش سبز سازی مدارس به منظور ارتقای فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان از سوی سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می شود.

مدرسه فضیلت در منطقه جنوب شهر تهران در دو شیفت صبح و بعداز ظهر با 700 دانش آموز فعال است.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا