نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

هشتمین نشست بین المللی علمی ربوکاپ آزاد ایران در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد

 دبیر اجرایی سمپوزیوم با بیان اینکه با پایان یازدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2016 به میزبانی دانشگاه آزاد قزوین این برنامه در روز شنبه کار خود را آغاز کرد، گفت: این سمپوزیوم با محورهای هوش مصنوعی، نرم افزار و سخت افزار ربات، پردازش داده های سنسورها و کنترل، ارتباط انسان و ربات، سیستم های چند عاملی و چند رباتی و کاربرد رباتیک برگزار شد.
محمود نوروزی افزود: این کنفرانس موقعیت مناسبی را برای معرفی، بحث و تبادل نظر در مورد یافته های جدید علمی در موضوعاتی از جمله رباتیک، هوش مصنوعی، ربات های فوتبالیست، ربات های امدادگر، ربات های خانگی و ربات های دانش آموزی در ربوکاپ فراهم خواهند آورد.
وی اظهار داشت: خصوصیت تجربی و تعاملی روبات و ارتباط نزدیک آن با هوش مصنوعی و رباتیک، پتانسیلی بالا برای ارایه، یادگیری و ارزیابی اندیشه ها و روش های جدید فراهم کرده است که با نگاهی امیدوارانه، این زمینه های علمی و عملی می توانند با به کارگیری شیوه های درست برنامه ریزی و آینده نگری به سرعت در جامعه ما بصورت دانش بومی در آمده و مورد استفاده قرار گیرند.
نوروزی با بیان اینکه شرکت کنندگان تا 25 دی ماه 94 فرصت داشتند تا مقالات خود را برای این کنفرانس ارسال کنند، ادامه داد: در نهایت 136 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد.
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد 66 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که در پایان 61 شرکت کننده مقالات خود را ارایه دادند.
دبیر اجرایی این کنفرانس، مقالات بخش انگلیسی را 32 و مقالات بخش فارسی را 29 مقاله اعلام کرد و گفت: مقالات انگلیسی جهت بررسی و نمایه شدن به سایت IEEEXPLORE ارسال می شود و مقالات برتر فارسی نیز جهت نمایه به سایت Civilica ارسال خواهند شد.
نوروزی یادآور شد: تمامی مقالات برتر کنفرانس برای مجلات معتبر داخلی ارسال می شود.
در این کنفرانس شرکت کنندگان مقالات خود را در قالب ارایه شفاهی و پوستر به نمایش گذاشتند و مقالات مورد بررسی تیم های داوری قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، یازدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران از 18 لغایت 20 فروردین ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی تهران در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی برگزار شد.

خروج از نسخه موبایل