نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

كنترل ميزان آلودگي صوتي منابع متحرك در روند تولید

علي اصغر رجبي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اكنون استانداردهاي آلودگي صوتي تدوين شده و روند ساخت منابع متحرك از لحاظ آلودگي صوتي در خط توليد به صورت رندمي كنترل مي شوند.
وي اظهار كرد: به عنوان مثال خودرويي در حال توليد بخواهد گواهينامه تطابق توليد ( cop ) دريافت كند از بسياري موارد از جمله يورو 4 بودن موتور و يا استاندارد بودن خروجي اگزوز كنترل مي شود كه آلودگي صوتي نيز يكي از بندهاي اين بخش است.
رئيس مركز ملي هوا و تغييرات اقليم سازمان حفاظت محيط زيست گفت: در بسياري موارد هم بايد در محيط برروي آلودگي صوتي كار شود كه جزو وظايف مديريت شهري است.
وي افزود: به عنوان مثال در برخي جاهاي تهران به ويژه در بزرگراه ها ديوارهاي صوتي ديده مي شود كه كار بسيار خوبي است اما بايد توسعه يابد و در شهرهاي بالاي يك ميليون نفر جمعيت هم اجرا شود. 
رجبي گفت: توسعه زندگي شهرنشيني پيامدهاي زيادي براي بشريت داشته كه آلودگي صوتي يكي از آنها است بنابراين بايد با برنامه ريزي و در پيش گرفتن روندي علمي اثرات سوء آنرا كاهش دهيم.
وي اظهار كرد: متاسفانه در بسياري موارد در تهران ديده مي شود كه برخي افراد با دستكاري خودرو و يا موتورسيكلت خود موجب بروز آلودگي صوتي مي شوند كه مقابله با اين كار نياز به فرهنگ سازي دارد.
رجبي گفت: سازمان حفاظت محيط در خصوص مقابله با آلودگي صوتي اقدامات خوبي انجام داده است كه انجام پژوهش هاي لازم و بررسي مطالعات انجام شده در زمينه منابع آلاينده صوتي، مطالعه و تحقيق در زمينه ميزان آلودگي صوتي و بررسي اثرات اين آلودگي ها بر سلامت انسان، تهيه و تدوين استانداردهاي حد مجاز ميزان صدا در مناطق مختلف و در طول ساعات شبانه روز، مشاركت در تدوين ضوابط استقرار صنايع و ارائه روش هاي كلي كنترل و كاهش آلودگي هوا به مراكز استاني حسب مورد برخي از آنها است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل