نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

امضاي تفاهم نامه هاي همكاري با نهادهاي اثرگذار در سطح بين الملل

به گزارش معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، انعقاد تفاهم‌نامه‌هاي همكاري شبكه آزمايشگاهي فناوري‌هاي راهبردي با بخش‌هاي گوناگون، توسعه و گسترش كيفيت آزمايشگاهي كشور و خدمت‌رساني بهتر به محققان، پژوهشگران و شركت‌ها را به ارمغان خواهد آورد.
با گذشتن بيش ازيك سال از آغاز فعاليت شبكه آزمايشگاهي فناوري‌هاي راهبردي معاونت علمي وفناوري‌، اين شبكه آزمايشگاهي، ضمن ايجاد شبكه‌اي گسترده و كامل از آزمايشگاه‌ها و تجهيزات تحقيقاتي كشور با پوشش اكثر استان‌ها، امكان كار آزمايشگاهي آسان‌تر وكيفي‌تر را براي محققان و پژوهشگران از يك سو، و ارائه توانمندي‌ها و معرفي تجهيزات آزمايشگاهي را براي مجموعه‌هاي آزمايشگاهي به ارمغان آورده است.
شبكه آزمايشگاهي فناوري‌هاي راهبري معاونت علمي وفناوري رياست جمهوري، درطول يك سال فعاليت خود به منظورارائه خدمات آزمايشگاهي بهتربه محققان، پژوهشگران، نخبگان و شركت‌ها تسهيلاتي را فراهم كرده و براي تحقق بهتر اين تسهيلات، تفاهم‌نامه‌هاي همكاري مشترك را با بخش‌هاي گوناگون به امضا رسانده است.

*** امضاي تفاهم‌نامه همكاري با بنياد ملي نخبگان
شبكه آزمايشگاهي فناوري‌هاي راهبردي معاونت علمي وفناوري، تفاهم‌نامه همكاري با بنياد ملي نخبگان را براي پشتيباني از صاحبان استعداد برتر تحت پوشش بنياد ملي نخبگان در زمينة فعاليت‌هاي تجربي و آزمايشگاهي به امضا رسانده است.
دانشجويان كارشناسي ارشد ودكتري تخصصي مشمول جايزه‌هاي تحصيلي بنياد درسال تحصيلي 95-94، دانش‌آموختگان برترمشمول جايزه‌هاي شهيد دكتر چمران ودكتر كاظمي آشتياني درسال 1394 و استادان سرآمد در سال 1394 از جمله مشمولان اين تفاهم‌نامه هستند.
براساس اين تفاهم‌نامه، مشمولان مي‌توانند پس از ثبت نام در باشگاه مشتريان شبكه آزمايشگاهي، از تخفيف ويژه‌اي در استفاده از خدمات آزمايشگاه‌هاي عضو شبكه بهره‌مند شوند.

***مضاي تفاهم‌نامه همكاري با فدراسيون سرآمدان علمي ايران
اين تفاهم نامه با هدف حمايت از افراد سرآمد طرح مرجعيت علمي ايران در دريافت خدمات آزمايشگاهي از مراكزعضو اين شبكه منعقد شده‌است.
براين اساس، افراد برتر واعضاي باشگاه مرجعيت علمي،‌ مي‌توانند به ميزان اعتباري كه از سوي فدراسيون سرآمدان علمي ايران به ايشان اختصاص مي‌يابد، از همه آزمايشگاه‌هاي عضو شبكه، خدمات آزمايشگاهي دريافت كنند.

*** امضاي تفاهم‌نامه همكاري با شركت HCT كره جنوبي
شبكه آزمايشگاهي فناوري‌هاي راهبردي معاونت علمي و فناوري، همكاري مشترك در سطح بين‌المللي را در دستور كار خود دارد.
برهمين اساس، شبكه آزمايشگاهي، با شركت HCT كره جنوبي با موضوع صدور گواهينامه و انجام آزمون‌هاي كاليبراسيون دستگاه‌هاي آزمايشگاهي جديد در زمينه فناوري‌هاي راهبردي و تجهيزات داروسازي به امضاي تفاهم‌نامه همكاري امضا كرده است.
ارايه خدمات آزمون و كاليبراسيون به تجهيزات آزمايشگاهي موجود در شبكه آزمايشگاهي، ارايه گواهينامه‌هاي مختلف استاندارد و كيفيت محصولات، ابزارها و دستگاه‌هاي پيشرفته ساخته شده در ايران، همكاري، مشاوره و انتقال تجربه در زمينه سميت شناسي مواد، قانون‌گذاري و مديريت و ارزيابي خطرپذيري فعاليت‌ها از جمله سرفصل‌هاي همكاري ذكر شده در اين تفاهم‌نامه است.
از ديگر سرفصل‌هاي اين تفاهم‌نامه همكاري مشترك مي‌توان به برگزاري دوره‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي تخصصي، ارايه مشاوره و آموزش به آزمايشگاه‌هاي شبكه براي استقرار استاندارد ISO/IEC17025، همكاري در ايجاد آزمايشگاه‌هاي مرجع و معتبر در ايران و همچنين ارايه مشاوره و تسهيل در دسترسي آزمايشگاه‌هاي شبكه و شركت‌هاي ايراني فعال در فناوري‌هاي پيشرفته به خدمات ساير شركت‌ها و موسسات كشور كره جنوبي براي خدمات ويژه‌اي كه شركت HCT امكان ارايه آن خدمات را ندارد، اشاره كرد.

*** امضاي تفاهم‌نامه همكاري با ستاد ملي سال جهاني نور
شبكه آزمايشگاهي فناوري‌ها راهبردي، با موضوع همكاري در ايجاد شبكه ملي فناوري‌هاي اپتيك و فوتونيك و با هدف ايجاد بستري مناسب براي به اشتراك‌گذاري توانمندي‌هاي آزمايشگاهي كشور در حوزه اپتيك و فوتونيك و تسهيل دسترسي محققين به خدمات آزمايشگاهي، با ستاد ملي سال جهاني نور به امضا رساند.
براساس اين تفاهم‌نامه، ستاد سال جهاني نور، آزمايشگاهاي فعال و توانمند در حوزه اپتيك و فوتونيك را به منظور انجام فرايند عضويت، به شبكه آزمايشگاهي معرفي مي‌كند. همچنين ستاد در بررسي شرايط عملكرد مراكز آزمايشگاهي اين حوزه، مشاوره فني لازم را به شبكه ارائه مي‌دهد.

*** امضاي تفاهم‌نامه همكاري با دانشگاه آزاد اسلامي
اين تفاهم نامه با هدف هم‌افزايي توانمندي‌هاي آزمايشگاهي واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي سراسر كشور درحوزه‌هاي فناوري‌هاي پيشرفته و راهبردي، تسهيل در دسترسي صنايع و پژوهشگران به خدمات مطلوب آزمايشگاهي و استفاده بهينه از امكانات موجود براي ارايه خدمات علمي- آزمايشگاهي در زمينه فناوري‌هاي راهبردي امضا شده‌است.
بر اساس اين تفاهم‌نامه، واحدهايي از دانشگاه آزاد اسلامي در سراسر كشور كه داراي مجموعه‌هاي آزمايشگاهي پيشرفته هستند و قابليت ارايه خدمات آزمايشگاهي به بيرون از دانشگاه را دارند مي‌توانند درخواست عضويت خود را به دبيرخانه شبكه آزمايشگاهي فناوري‌هاي راهبردي ارسال كنند.

*** آمادگي شبكه آزمايشگاهي براي انعقاد تفاهم‌نامه همكاري
شبكه آزمايشگاهي فناوري‌هاي راهبردي معاونت علمي وفناوري رياست جمهوري، براي انعقاد تفاهم‌نامه و همكاري سازنده با ستادهاي توسعه فناوري‌هاي راهبردي و همه نهادهاي ارائه‌ دهنده تسهيلات به محققان و پژوهشگران آمادگي كامل دارد.
ستادهاي توسعه فناوري معاونت علمي وفناوري رياست جمهوري، صندوق حمايت از پژوهشگران، دانشگاه‌هاي سراسر كشور و تمامي نهادهايي كه حمايت از تحقيق و پژوهش را دستور كار خود دارند، مي‌توانند با انعقاد تفاهم‌نامه با شبكه آزمايشگاهي فناوري‌هاي راهبردي، فهرستي از افراد منتخب مشمول اين تسهيلات شامل نخبگان، محققين، پژوهشگران و يا صنعتگران را به شبكه آزمايشگاهي ارائه ‌كنند تا پس از تخصيص اعتبار، اين افراد از طريق كد ملي خود از خدمات آزمايشگاه‌هاي عضو شبكه آزمايشگاهي فناوري‌هاي راهبردي بهره‌مند شوند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل