نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

قول مساعد معاون رییس جمهور برای اعزام تیم‌ها به مسابقات جهانی ربوکاپ

دکتر موسی خانی در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2016، با بیان این که حرکت از سال 2002 آغاز و مسابقات زیادی در حوزه رباتیک برگزار کردیم، افزود: در این رقابت‌ها سعی شد دانش رباتیک و هوش مصنوعی را در کشور توسعه دهیم تا افرادی که توانایی شرکت در مسابقات جهانی را ندارند بتوانند استعدادهای خود را به نمایش بگذارند.

وی با تاکید بر این که اولین دوره رقابت‌های ربوکاپ در سال 1385 با حضور 85 تیم برگزار شد، خاطرنشان کرد: با پشت سر گذاشتن یازده دوره تعداد تیم‌های شرکت کننده به 650 تیم رسیده است.

موسی خانی با اشاره به درگذشت سیاوش اسدی، دانشمند جوان و یکی از نخبگان برجسته کشور، یاد وی را گرامیداشت.وی با اشاره به حضور موثر تیم‌های دانشگاهی و دانش آموزی در این دوره از رقابت‌ها، شرکت در این مسابقات و انتخاب این مسیر را به معنای برنده شدن دانست و اظهار کرد: امیدوارم با همت دانش پژوهان بتوانیم گام‌های موثری در حوزه هوش مصنوعی و دانش رباتیک در این سال که از سوی مقام معظم رهبری سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است، برداریم.

رییس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قول مساعد معاونت اجرایی رییس جمهور در زمینه حمایت از تیم‌ها برای اعزام به مسابقات جهانی ربوکاپ، ابراز امیدواری کرد که با کمک دولت شاهد درخشش تیم‌های ایرانی در مسابقات جهانی باشیم.

به گفته وی مسابقات جهانی ربوکاپ سال جاری در کشور آلمان برگزار خواهد شد.

در این مراسم همچنین دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد شرکت کنندگان در مسابقات را آینده سازان کشور معرفی کرد و یادآور شد: از همه شما تقاضا دارم تا با تلاش و عزم خود جایگاه ایران در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی را از نظر تئوری و عملی به جایگاه شایسته‌ای در دنیا برسانید.

وی با تاکید بر ضرورت تسلط دانشجویان در حوزه‌های تئوری و نظری این علم، ادامه داد: حضور دانشجویان در این مسابقات زمینه ساز نوآوری و ترویج فرهنگ کارآفرینی است از این رو همه تیم‌ها جزو برندگان به شمار می‌روند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد، در عین حال افزود: برنده واقعی کسانی هستند که بتوانند بر پایه دانش‌های کسب شده محصول تولید و به بازار عرضه کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل