نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کوچک ترین تنظیم کننده ضربان قلب روانه بازار شد

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در جهان با آن روبرو هستند را می توان عدم وجود ریتم صحیح در ضربان قلب دانست که عملا بر روی کیفیت زندگی این افراد تاثیر بسزایی می گذارد. به این ترتیب شرایط به نحوی رقم می خورد این افراد باید از دستگاه های تنظیم کننده ضربان قلب یا pacemaker بهره بگیرند.

این دستگاه که Micra TPS نام دارد، در طول دوره آزمایشی خود موفق شده است تا در 99 درصد بیمارانی که از کاشت آن بهره برده اند، تاثیر مثبت و مورد نظر را از خود برجای بگذارد

حال این دستگاه ها معمولا دارای ابعاد کوچک نیستند و به همین دلیل نیز استفاده از آنها چندان آسان نخواهد بود ولی دانشمندان موفق به طراحی مدل هایی از تنظیم کننده ضربان قلب رفته اند که دارای ابعاد بسیار کوچک است و در حقیقت به اندازه یک قرص ویتامین ساخته شده است.

این مدل ویژه به تازگی از آزمون های امنیتی و سلامتی سازمان داروهای آمریکا نیز سربلند خارج شده است تا بتواند عرضه در سطح عمومی را آغاز کند. شایان ذکر است که ابعاد این مدل به اندازه ای کوچک است که ابعاد نزدیک ترین دستگاه کوچک ساخته شده در جهان، ده برابر این مدل است.

این دستگاه که Micra TPS نام دارد، در طول دوره آزمایشی خود موفق شده است تا در 99 درصد بیمارانی که از کاشت آن بهره برده اند، تاثیر مثبت و مورد نظر را از خود برجای بگذارد که این امر بسیار مثبت ارزیابی شده است. در 96 درصد از موارد آزمایشی هیچ نشانه ای از اذیت شدن کاربر دستگاه  گزارش نشده است و در 98 درصد کابران Micra TPS، ضربان قلب منظم و آرام برای دوره شش ماهه به ثبت رسیده است.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

منبع: Engadget

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل