نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بررسی استخوان شناسی جمجمه بومیان آمریکای جنوبی

مطالعات پیشین پژوهشگران بر اساس نمونه های منحصر به فرد استخوانی کشف شده  در منطقه یائویوس Yauyos پرو در مناطق مرکزی و کوهستانی این کشور از مردمی که پیش از ورود اروپائیان در قاره آمریکا زندگی می کردند و به مردم pre-Columbian  مشهور بودند  ، نشان می داد  که اختلافات بسیار اندکی در  ساختار فیزیکی جمجمه مردم بومی این مناطق وجود دارد .

به تازگی صحت نظریه فوق بر اساس مطالعات و پژوهش هائی که از سوی متخصصان انسان شناسی دانشگاه های کارولینای شمالی North Carolina State University ، اورگون University of Oregon  و دانشگاه تولان Tulane University انجام شده ، مورد تردید قرار گرفته است . در این مطالعات ، ساختار فیزیکی و ویژگی های استخوانی 507 جمجمه باستانی که به دوران  پیش از ورود کریستف کلمب به قاره آمریکا تعلق دارد ، مورد بررسی قرار گرفته و تفاوت های ساختاری متعددی در آن ها کشف شده است .

در همین زمینه آن رز Ann Ross ، پژوهشگر دانشگاه کارولینای شمالی در گفتگو با Eureka Alert اعلام کرد : " پژوهش های ما نشان می دهد که مردم ساکن در منطقه Yauyos از نظر ویژگی های ساختار چهره و جمجمه دارای تفاوت های بسیار زیادی با مردم سایر مناطق همجوار در آن دوره هستند . این موضوع باعث ایجاد تردید و سوالات بسیار زیادی در زمینه فرضیات پیشین از ریشه مردم این منطقه و نمونه های مطالعه شده در آمریکای جنوبی شده است . "

این پژوهشگران در مطالعات خود دریافتند که در زمان پیش از ورود کریستف کلمب به آمریکا ، مردم متعددی که دارای نژاد و ویژگی های متفاوتی بودند در این منطقه در کنار یکدیگر زندگی می کردند .

این پژوهشگر انسان شناس از دانشگاه کارولینای شمالی همچنین اعلام کرد : " در مرحله بعدی ما قصد داریم بقایای استخوانی جمجمه های باقی مانده از مردم بومی قاره امریکای جنوبی را در سراسر این منطقه مورد مطالعه و بررسی قرار داده و کشف کنیم که آیا ارتباطات ژنتیکی در بین این افراد وجود داشته یا نه و همچنین در این مطالعات ، به بررسی وجود احتمالی مهاجرت های بین این مردم در مناطق مختلف قاره امریکا پرداخته خواهد شد . "

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل