خانه های آینده در دل صخره ها

صخره‌ها نزدیکِ بدنه‌ی عمودیِ سنگ‌هایی قرار دارند که حرکت از بین آن‌ها بسیار خطرناک است. آن‌ها نماهای نفس‌گیری را ایجاد می‌کنند، چون نزدیک به آب دریاها یا رودخانه‌هایی هستند که در زیر آن‌ها قرار دارند. فرسایش مداوم صخره‌ها باعث می‌شود که مردم خیلی مشتاق به رفتن به لبه‌ی آن‌ها برای عکس گرفتن ازآنجا نباشند، چه برسد به اینکه خانه‌ای را در آنجا بسازند؛ اما چند تن از معماران یونانی که به نظر می‌رسد حاضرند برای خروج کشورشان از بحران اقتصادی دست به هر کاری بزنند، این خانه را دقیقاً روی لبه‌ی صخره‌ای و در یک شکاف ساخته‌اند.

این نما بسیار خیره‌کننده و هراس‌آور است، اما همراه با سیخ شدن موهای بدنتان یک سؤال به ذهن شما خطور می‌کند؛ آیا در این خانه کمدی پر از چتر نجات هم وجود دارد؟! خودتان نگاهی به این خانه بیندازید.

نمایی از خانه های آینده در دل صخره ها - فردانما - آینده صنعت ساختمان سازی (۲)

نمایی از خانه های آینده در دل صخره ها – نمای داخلی

نمایی از خانه های آینده در دل صخره ها - فردانما - آینده صنعت ساختمان سازی (۵)

نمایی از خانه های آینده در دل صخره ها – نمای داخلی

نمایی از خانه های آینده در دل صخره ها - فردانما - آینده صنعت ساختمان سازی (۴)

نمایی از خانه های آینده در دل صخره ها – نمای بیرونی

این سازه‌ای بتونی است که بعد از برداشتن بخشی از سنگ‌های آن، روی صخره‌ای ساخته‌شده است. برای اینکه کار را نمایشی‌تر از چیزی که هست کنند، استخری را نیز روی سقف خانه ساخته‌اند که لبه‌ی مشرف‌به پرتگاه آن قابل‌دیدن نیست. کف استخر شیشه‌ای است، برای همین داخل خانه شبیه به یک آکواریوم بزرگ به نظر رسیده و جلوه‌ی قرار گرفتن در ارتفاع بالا را به آن می‌دهد. البته به دلیل کف شیشه‌ای آن، شما موقع شیرجه زدن در استخر می‌توانید داخل خانه را هم ببینید.

نمایی از خانه های آینده در دل صخره ها - فردانما - آینده صنعت ساختمان سازی (۱)

نمایی از خانه های آینده در دل صخره ها – نمای بیرونی از بالا

این نمای بالایی خانه است. پله‌ای در سمت راست استخر وجود دارد که شمارا به داخل خانه هدایت می‌کند. پنجره‌های خانه از صفحات شیشه‌ای بزرگی تشکیل‌شده‌اند که نمای کاملی را از دره‌ی روبرو در اختیار شما قرار می‌دهند. در سمت راست، نورها رقص‌کنان به سمت داخل تابیده می‌شوند که نمایی بهشتی از بالا را به شما نشان می‌دهند. در پایین عکس‌های بیشتری از این خانه را می‌توانید مشاهده کنید.

منبع:فردانما

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا