نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

غرش کامیون های بدون راننده در جاده های اروپا

خودروهای بدون راننده را می توان هدف اصلی بسیاری از شرکت های بزرگ خودروسازی برای آینده این صنایع به حساب آورد ولی علیرغم توجه رسانه های بالا به مواردی مانند خودروی بدون راننده گوگل باید بدانید که کامیون ها و خودروهای سنگین بدون راننده نیز در مراحل پیشرفت قرار دارند.

این کامیون ها از مراکز شرکت های تولید کننده خود از سراسر اروپا به راه افتاده و سرانجام جوخه حرکتی یاد شده را تشکیل دادند که این ناوگان سرانجام در شهر روتردام به مقصد خود رسیدند.

به تازگی گروهی از خودروهای سنگین بدون راننده موفق به ثبت رکورد حرکت آزمایشی به مسافت 1300 مایل (2هزار و 80 کیلومتر) شده اند.  این پروژه که تحت نام چالش جوخه کامیون های اروپایی انجام شده است، تنها به یک شرکت خاص اختصاص نداشته است و کامیون هایی از شکرت های مختلف در آن حضور داشته اند.

این کامیون ها از مراکز شرکت های تولید کننده خود از سراسر اروپا به راه افتاده و سرانجام جوخه حرکتی یاد شده را تشکیل دادند که این ناوگان سرانجام در شهر روتردام به مقصد خود رسیده و شرکت های سازنده آنها این موفقیت بزرگ به دست آمده را جشن گرفتند.

مکانیزم کنترلی این خودروها با سیستم به کار گرفته شده در مواردی مانند خودروی گوگل تفاوت دارد و به همین دلیل نیز در آنها از فناوری اتصال با وای فای استفاده می شود و حضور راننده در خودرو علیرغم اجباری نبودن، برای شرایط خاص لازم به نظر می رسد.

شایان ذکر است که این عملیات، نخستین مورد بین المللی انجام شده نبوده است ولی هیچیک از موارد دیگر در این سطح به انجام نرسیده بودند و به همین دلیل نیز این عملیات برای صنایع خودروسازی به عنوان یک موفقیت بزرگ محسوب می شود.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل