نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش ویدئویی از خودروهای برقی با قابلیت شارژ فوق سریع

رشد خودردهای برقی و یا الکتریکی یکی از راه های کمک به اکو سیستم و در نهایت مصرف بهینه سوخت های فسیلی است که شرکت های خودرو سازی ظرف چند سال گذشته در پیش گرفته اند . خودروهایی که به وسیله انرژی الکتریکی و باتری هایی قابل شارژ جایگزین خودروهایی با مصارف سوخت هایی همچون بنزین و گازوییل خواهند شد . به تازگی در آزمایشگاه ملی اوآک ریدج تنسی ایالات متحده آمریکا سیستم شارژی با قابلیت سه برابری و بهره وری 90 درصدی نسبت به سیستم های پیشین در خودروهای برقی طراحی شده است.

استقرار این سیستم با نگرانی در خصوص ایمنی و استفاده متمرکز از این فرکانس بالای مغناطیسی برای انتقال قدرت همراه بود که درپایان فن آوری  مذکور با موفقیت و سطح کیفی مطلوب در آزمایشگاه مورد بهره برداری قرار گرفت و رضایت تیم تحقیقاتی را درپی داشت .

 تیم طراحی این آزمایشگاه بالاترین میزان شارژ خودروهای الکتریکی به وسیله باتری هایی با ظرفیت 10 کیلو وات بر ساعت  را طراحی و سیستم فوق را روی خودروی تویوتا RAV4 نصب کرده اند . لازم به ذکر است باتری و سیستم حرکتی این خودرو قابلیت شارژ به وسیله یک سیستم هدایت شونده بی سیم با ظرفیت 20 کیلو وات را نیز دارد .

عمر اونار از آزمایشگاه یاد شده که از طراحان اصلی این پروژه محسوب می شود در همین رابطه اظهار داشت: استقرار این سیستم با نگرانی در خصوص ایمنی و استفاده متمرکز از این فرکانس بالای مغناطیسی برای انتقال قدرت همراه بود که درپایان فن آوری  مذکور با موفقیت و سطح کیفی مطلوب در آزمایشگاه مورد بهره برداری قرار گرفت و رضایت تیم تحقیقاتی را درپی داشت .

سیستم شارژ وسایل نقلیه الکتریکی در سال های اخیر بهبود یافته و از مهمترین فناوری های ارائه شده در این رابطه می توان شارژرهای بی سیم با قدرت انتقال فراوان که در ناوگان شهری و به طور خاص اتوبوس های برقی و سیستم های بی سیم که در امتداد مسیر آن ها طراحی شده است را نام برد .

طراحان با ایده هایی همچون رسیدن به 50 کیلو وات ساعت انرژی در خودروها و راه اندازی آن ها روی اتومبیل های مسابقه ، چشم اندازی شگرف در این حوزه برای خود طراحی کرده اند . اجرای این طرح که در سالیان گذشته وسعت آن از نگاه طراحان و سازندگان خودرو با چنین پیشرفتی قابل تصور نبود ، محدودیت هایی در خصوص ایمنی و شارژ خودروهایی از این دست برای تولید کنندگان به همراه دارد که مقرون به صرفه بودن و دلایل محیطی به عنوان مهم ترین علت  برای ساخت این خودردها و تولید بیش از پیش آن ها خواهد بود .

منبع : Discovery

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل