ستاری از همکاری رسانهملی در راستای تحقق اقتصاد دانشبنیان قدردانی کرد
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در پیامی خطاب به رییس رسانه ملی، از همکاریها و اهتمام ویژه شبکههای مختلف خبری و صدا و سیما به فرهنگسازی و ترویج موضوع علم، فناوری و اقتصاد دانشبنیان و انعکاس پیشرفتهای علمی و فناوری کشور تشکر و قدردانی کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در پیامی سپاسگزاری و تشکر خود را از دکتر محمد سرافراز رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد فضای مناسب همکاریهای متقابل میان این دو نهاد در حوزه اقتصاد دانشبنیان اعلام کرد.
در بخشی از این پیام خطاب به دکتر سرافراز آمده است: «سال 1394 شمسی سالی پربار برای همکاریهای متقابل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان صدا و سیما بود. در این سال شاهد اجرایی شدن بسیاری از بندهای تفاهم نامه فی مابین به شماره 66799/11 مورخ 12/3/94 بودیم. اکثر شبکه های صدا و سیما به فرهنگسازی و ترویج موضوع علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان اهتمام جدی داشتند و ضمن انعکاس دستاوردها، موفقیت ها و پیشرفت های کشور به تبیین چالش های پیش روی فعالان حوزه اقتصاد دانش بنیان پرداختند. این موضوع تاثیر جدی و بسیار قابل توجهی در گسترش و تعمیق شناخت جامعه از اهمیت فرصت ها و چالش های پیش روی کشور در تحقق اقتصاد دانش بنیان به عنوان اصلی ترین مولفه اساسی اقتصاد مقاومتی داشته است.»
در ادامه این پیام می خوانیم: «با توجه به اهمیت ویژه فعال شدن آحاد جامعه در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی به عنوان یک ضرورت رسانه ملی مصداق بارز تعبیر مقام معظم رهبری از «پشتیبانی رسانه در امر بسیج عمومی ملت و نیز کمک به مدیریت های اجرایی در جهت تامین اهداف و سیاست های کلان نظام» است. لذا لازم می دانم از این بابت صمیمانه از جنابعالی و همکاران خوبمان در سازمان صدا و سیما سپاسگذاری و تشکر نمایم.»
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان پیام خود خطاب رییس سازمان صدا و سیما آورده است: «ان شاءالله در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اقدامات گذشته بیش از پیش در این فرآیند عملی و اجرایی پیش گرفته شده تداوم یابد. توفیق روزافزون جنابعالی و همکاران محترم را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»
براساس این گزارش، پیرو امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اجرای سیاستهای کلی کشور در توسعه اقتصاد دانشبنیان و اقتصاد مقاومتی و پاسخگویی به نیازهای فناورانه رسانه ملی در چارچوب اهداف و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری، در دستور کار قرار گرفت.
از جمله بندهای اصلی این تفاهم نامه همکاری مشترک فرهنگسازی و ترویج علم و فناوری در جامعه، از راه تولید برنامههای مشترک حمایت از محصولات و خدمات دانشبنیان ساخت داخل و در نظر گرفتن تخفیف فرهنگی در تبلیغ و معرفی کالاهای دانش بنیان ساخت داخل است.
بر اساس این تفاهم نامه، سازمان صدا و سیما ضمن همکاری در تولید و پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی حوزه ترویج علم و فناوری و فرهنگسازی ساخت و عرضه تجهیزات دانش بنیان داخلی، حمایت از تولید ساخت داخل به استفاده حدأکثری از ظرفیتهای داخل کشور برای حرکت به سوی عدم خرید خارج از کشور در مواردی که امکان تولید داخلی وجود دارد متعهد شد که با مساعدت و همکاری معاونت علمی برنامه های خاصی برای این مهم تولید و از شبکه های مختلف خبری سیما پخش شد.
از همین رو، با دستور رییس رسانه ملی، فعالیت جدی برای تبلیغ و آشناسازی عموم مردم از محصولات تجاریسازی شده در عرصه دانشبنیان را آغاز کرده است. از همین رو، روز گذشته دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اعلام کرد که، با دستور رییس سازمان صدا و سیما، تخفیف قابل ملاحظهای (حدود 30 تا 40 درصد) برای تبلیغات محصولات دانشبنیان تولید و ساخت داخل توسط این سازمان در نظر گرفته شده است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در پیامی خطاب به رییس رسانه ملی، از همکاریها و اهتمام ویژه شبکههای مختلف خبری و صدا و سیما به فرهنگسازی و ترویج موضوع علم، فناوری و اقتصاد دانشبنیان و انعکاس پیشرفتهای علمی و فناوری کشور تشکر و قدردانی کرد.
دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در پیامی سپاسگزاری و تشکر خود را از دکتر محمد سرافراز رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد فضای مناسب همکاریهای متقابل میان این دو نهاد در حوزه اقتصاد دانشبنیان اعلام کرد.
در بخشی از این پیام خطاب به دکتر سرافراز آمده است: «سال 1394 شمسی سالی پربار برای همکاریهای متقابل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان صدا و سیما بود. در این سال شاهد اجرایی شدن بسیاری از بندهای تفاهم نامه فی مابین به شماره 66799/11 مورخ 12/3/94 بودیم. اکثر شبکه های صدا و سیما به فرهنگسازی و ترویج موضوع علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان اهتمام جدی داشتند و ضمن انعکاس دستاوردها، موفقیت ها و پیشرفت های کشور به تبیین چالش های پیش روی فعالان حوزه اقتصاد دانش بنیان پرداختند. این موضوع تاثیر جدی و بسیار قابل توجهی در گسترش و تعمیق شناخت جامعه از اهمیت فرصت ها و چالش های پیش روی کشور در تحقق اقتصاد دانش بنیان به عنوان اصلی ترین مولفه اساسی اقتصاد مقاومتی داشته است.
در ادامه این پیام می خوانیم: «با توجه به اهمیت ویژه فعال شدن آحاد جامعه در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی به عنوان یک ضرورت رسانه ملی مصداق بارز تعبیر مقام معظم رهبری از «پشتیبانی رسانه در امر بسیج عمومی ملت و نیز کمک به مدیریت های اجرایی در جهت تامین اهداف و سیاست های کلان نظام» است. لذا لازم می دانم از این بابت صمیمانه از جنابعالی و همکاران خوبمان در سازمان صدا و سیما سپاسگذاری و تشکر نمایم.»
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان پیام خود خطاب رییس سازمان صدا و سیما آورده است: «ان شاءالله در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اقدامات گذشته بیش از پیش در این فرآیند عملی و اجرایی پیش گرفته شده تداوم یابد. توفیق روزافزون جنابعالی و همکاران محترم را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»
براساس این گزارش، پیرو امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اجرای سیاستهای کلی کشور در توسعه اقتصاد دانشبنیان و اقتصاد مقاومتی و پاسخگویی به نیازهای فناورانه رسانه ملی در چارچوب اهداف و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری، در دستور کار قرار گرفت.
از جمله بندهای اصلی این تفاهم نامه همکاری مشترک فرهنگسازی و ترویج علم و فناوری در جامعه، از راه تولید برنامههای مشترک حمایت از محصولات و خدمات دانشبنیان ساخت داخل و در نظر گرفتن تخفیف فرهنگی در تبلیغ و معرفی کالاهای دانش بنیان ساخت داخل است.
بر اساس این تفاهم نامه، سازمان صدا و سیما ضمن همکاری در تولید و پخش برنامههای رادیویی و تلویزیونی حوزه ترویج علم و فناوری و فرهنگسازی ساخت و عرضه تجهیزات دانش بنیان داخلی، حمایت از تولید ساخت داخل به استفاده حدأکثری از ظرفیتهای داخل کشور برای حرکت به سوی عدم خرید خارج از کشور در مواردی که امکان تولید داخلی وجود دارد متعهد شد که با مساعدت و همکاری معاونت علمی برنامه های خاصی برای این مهم تولید و از شبکه های مختلف خبری سیما پخش شد.
از همین رو، با دستور رییس رسانه ملی، فعالیت جدی برای تبلیغ و آشناسازی عموم مردم از محصولات تجاریسازی شده در عرصه دانشبنیان را آغاز کرده است. از همین رو، روز گذشته دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اعلام کرد که، با دستور رییس سازمان صدا و سیما، تخفیف قابل ملاحظهای (حدود 30 تا 40 درصد) برای تبلیغات محصولات دانشبنیان تولید و ساخت داخل توسط این سازمان در نظر گرفته شده است.
No tags for this post.