نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تعامل خوب اعضا، راز بهره‌وری گوگل

شرکت گوگل چند سال قبل به دنبال کشف راز ایجاد یک تیم بهره‌ورتر بود و گروهی تحقیقاتی را مامور انجام این کار کرد. این پروژه که "پروژه ارسطو " لقب گرفت، چندین سال طول کشید و شامل مصاحبه‌ با صدها کارمند و همچنین تحلیل داده‌هایی درباره افراد حاضر در بیش از 100 تیم فعال در این شرکت بود.

رویکرد داده‌محور این تحقیق منجر به برجسته شدن آنچه شد که روسای شرکت‌ها مدت‌هاست از آن آگاهی دارند. در واقع بر اساس یافته‌های تیم گوگل، بهترین گروه‌ها به عواطف یکدیگر احترام گذاشته و از این موضوع آگاهند که تمامی اعضا باید به یک اندازه مشارکت داشته باشند.

راز بهره‌وری بیشتر به این موضوع بستگی دارد که چگونه اعضای یک تیم با یکدیگر تعامل دارند.

در واقع، راز بهره‌وری بیشتر به این موضوع بستگی دارد که چگونه اعضای یک تیم با یکدیگر تعامل دارند.

یافته‌های تیم تحقیقاتی گوگل نشان می‌دهد اعضای تیم‌های دارای بهره‌وری بالا تلاش می‌کنند یکدیگر را درک کنند، شیوه‌ای برای برقراری ارتباط با یکدیگر بیابند و سپس سعی می کنند خود را به دیگران تفهیم کنند.

مت ساکاگوچی، یکی از مدیران گوگل، در تلاش برای عملی‌کردن یافته‌های پروژه ارسطو بود. وی در مصاحبه‌ای به نیویورک تایمز گفت که او درباره بیماری سرطان خود با اعضای تیمش صحبت کرد؛ در ابتدا همکارانش ساکت بودند اما سپس شروع به گفتن داستان‌های شخصی خود کردند.

در بطن استراتژی ساکاگوچی و یافته‌های تیم تحقیقاتی گوگل مفهوم امنیت روانشناختی وجود دارد. این مفهوم، مدلی از کار تیمی است که در آن اعضا دارای این اعتقاد مشترک هستند که خطر کنند و ایده‌های خود را بدون ترس از تحقیرشدن به اشتراک بگذارند.

ایمی ادموندسون، پروفسور مدرسه اقتصاد دانشگاه هاروارد، نیز در سال 1999 طی انجام تحقیقاتی نتیجه گرفت که امنیت روانشناختی عملکرد تیمی را افزایش داد.

شرکت گوگل هم‌اکنون امنیت روانشناختی را مهم‌ترین عامل ایجاد یک تیم موفق می‌داند.

 

ترجمه: شه تاو ناصری

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل