نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پرواز های بسیار سریع با فضاپیماها تا سال 2018

امید است این ترمینال مرکز سفرهای تجاری فوق العاده سریع در سراسر جهان و همچنین سفر به فضا باشد. شرکت های مشارکت کننده در توسعه و ساخت این طرح انتظار دارند پرواز انگلستان تا استرالیا در نهایت 2 ساعت به طول بیانجامد. این به این معناست که سفر از این فرودگاه جدید تا سیدنی سریع تر از سفر به منچستر است. حتی سرعت حمل و نقل این پرواز ها سریع تر از خط ویژه ی راه آهن سراسری اطراف انگلیس است.

وینس کبل (Vince Cable) ، رئیس بخش تجارت گفت: فرستادن ماهواره و تجاری کردن جت های فضاپیما ها از فرودگاه در گذشته فقط یک رویا پردازی بزرگ به نظر می رسید ولی امروزه بعد از تلاش های فراوان و گسترش مرز های علم یک گام به عملی شدن این رویا بیشتر فاصله نداریم و در آینده قطعا شاهد این رویداد هستیم.   

این فرودگاه مخصوص فضا پیماها همانند فرودگاه های معمولی ساخته می شود با این تفاوت که وسایل حمل و نقل آن جت های فضا پیما هستند و این بخشی از برنامه دولت انگلیس برای تبدیل شدن به قطب سفرهای فضایی و سفرهای تجاری است.

انگلیس برای به سرانجام رساندن این پروژه، نیاز به مشارکت شرکت هایی بزرگ که تجربه سفر های فضایی را داشته اند، دارند به عنوان مثال شرکت موجاو (Mojave) که اولین شرکت آمریکایی است که در زمینه ساخت هواپیماهای خصوصی و بحث تجاری سازی پرواز های فضایی فعالیت کرده است.

همچنین دولت انگلیس لیستی از مکان های مناسب برای اجرای طرح را منتشر کرده است که عبارتند از کمپبل تون (Campbeltown) و گلاسکو (Glasgow) و استورنو وی (Stornoway ) در اسکاتلند، نیو کوی (Newquay) در انگلیس و یان بدر (Llanbedr) در ولز از گزینه های دولت است که برای حفاظت عموم مردم قرار است این فرودگاه در حاشیه شهر های ساحلی بنا شود که با توجه به رفت و آمد گردشگران، می تواند برای شهر بسیار نکته مثبتی باشد.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل