نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کاهش وزن مردان با افشانه بینی اکسی توسین

محققان در یک مطالعه متوجه شدند که تنها استفاده از یک دوز افشانه بینی اکسی توسین موجب کاهش رفتار آنی و بدون فکر (تکانشی) در مردان دارای اضافه وزن و چاق می شود.

فرانزیسکا پلسوو استاد پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد و محقق واحد غدد عصبی در بیمارستان مرکزی ماساچوست در بوستون گفت: رفتار ناخودآگاه منجر به پرخوری، یک موضوع مورد بحث در چاقی است.
وی ادامه داد: استفاده از افشانه بینی اکسی توسین می تواند یک روش جدید و قدرتمند برای کمک به افراد چاق در غلبه بر خوردن ناخودآگاه باشد.
محققان در عین حال خاطرنشان کردند که برای قطعیت بیشتر در این زمینه، لازم است تحقیقات بیشتری صورت گیرد و علاوه بر این، آنها تصمیم دارند که تاثیر این افشانه را روی زنان نیز مطالعه کنند.
به گفته محققان، هورمون اکسی توسین که به طور طبیعی در بدن انسان ترشح می شو، برای کنترل وزن و مصرف غذا مهم است. برای مثال، زمانی که مادر از کودک خود پرستاری می کند، مغز وی برای کمک به تحکیم ارتباط عاطفی مادر و کودک، هورمون اکسی توسین ترشح می کند.
از سوی دیگر، محققان سال گذشته متوجه شدند که افشانه بینی اکسی توسین، میزان کالری های ناشی از چربی مصرفی افراد را بدون تاثیر بر اشتهای آنها کاهش می دهد. هر چند از علت آن اطمینان نداشتند.
 به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس،گام بعدی محققان بررسی این موضوع است که آیا این افشانه همچنین به افراد در کنترل میزان غذایی که می خورند، کمک می کند یا خیر ، زیرا پرخوری همواره ناشی از ضعف خویشتن داری نیست.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل