نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افسردگی منجر به بیماری های قلبی می شود

محققان موسسه پزشکی مرکز قلب اینترمانتین در سالت لیک سیتی دریافتند درمان موثر افسردگی می تواند احتمال بیماری هایی مانند سکته مغزی، نارسایی قلبی، حمله قلبی یا مرگ را در بیماران کاهش دهد. نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان می دهد درمان موثر افسردگی می تواند خطرات قلبی بیماران را در افرادی که هرگزافسردگی کوتاه مدت نداشته اند کاهش دهد.

درمان موثر افسردگی می تواند احتمال بیماری هایی مانند سکته مغزی، نارسایی قلبی، حمله قلبی یا مرگ را در بیماران کاهش دهد.

هایدی می از پژوهشگران حاضر در این مطالعات درباره یافته های فوق  گفت: به نظر می رسد درمان سریع و موثر افسردگی احتمال خطردر سلامت قلب های ضعیف را بهبود می بخشد. وی در ادامه توضیحات خود تصریح کرد: با کمک تحقیقات گذشته، ما می دانیم افسردگی در دراز مدت خطرات ابتلا به بیماری های قلبی وعروقی را افزایش می دهد. اما با علم به این که کاهش علائم افسردگی خطر ابتلای افراد به بیماری های قلبی را هم در کوتاه مدت کاهش می دهد، می توان  هم به بیماران و هم به ارائه دهندگان خدمات مراقبتی کمک کرد تا به طور کامل تری به درمان علائم افسردگی اقدام کنند.

 هایدی می در پایان سخنان خود نتیجه گرفت که چنانچه افسردگی درمان نشود خطر ابتلا به عوارض قلبی و عروقی در فرد مبتلا به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر تحقیقات جدید نشان می دهد افسردگی شدید می تواند یک عامل جدی خطر برای بیماری قلبی یا سکته مغزی در میان افراد مسن باشد. بنابراین اگر شما یک بیمار قلبی هستند و می خواهید زندگی شادتری داشته باشید بهتر است فعالیت بدنی خود را افزایش دهید. با این حال، بسیاری از بیماران قلبی خجالتی و دور از ورزش صحیح هستند به این دلیل که آن ها در مورد اعمال خود بیش از حد نگرانند.

شرح کامل این پژوهش ها و نتایج به دست آمده از آن در  جلسات علمی سال ۲۰۱۶ در کالج آمریکایی قلب و عروق در شیکاگو ارائه شده است .

منبع: thehealthsite

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل