نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برای ارتقای عملکرد از بازخورد اطرافیان استقبال کنید

مفهوم گرفتن بازخورد درباره عملکرد کاری، شاید نگران‌کننده باشد با این حال کارشناسان معتقدند موفق‌ترین روسا اغلب آن‌هایی هستند که به دنبال دریافت بازخورد و توصیه ها از جانب کسانی هستند که با آن‌ها کار می‌کنند.

به گفته سوزان بیتس، مدیر عامل شرکت ارتباطات بیتس و نویسنده کتاب "تمامی روسایی که می‌توانید باشید"، روسای موفق اغلب دارای ناظران یا همکارانی هستند که مرتبا با آن‌ها درباره بازخورد کاری تبادل نظر دارند.

بنا بر یافته های جدید اقتصاددانان، افراد جوان‌تر مدیران بهتری هستند زیرا پذیرای بازخوردها هستند و همواره در تلاش برای ارتقای موقعیت هستند.

بیتس بر این باور است خواستن بازخورد درباره عملکرد کاری گامی مهم در توسعه مدیریت اجرایی است. وی در مصاحبه با بیزینس اینسایدر اعلام کرد افرادی که به دنبال ناظر همتای خود و دریافت بازخورد از جانب آنها هستند، در مقایسه با افرادی که خود به تنهایی کار می‌کنند، گام‌های موفقیت را سریع‌تر بر می‌دارند.

یک ناظر همتا فردی است که دارای موقعیت و پست مشابه کاری با یک فرد است و می‌تواند بازخورد مهمی از فعالیت کاری شخص مقابل خود ارائه دهد. در واقع این ناظر نه تنها نقاط قوت و ضعف ظاهری فرد را به وی یادآوری می‌کند، بلکه توصیه‌های مهمی نیز به وی می‌کند.

بیتس یادآوری می‌کند که چنانچه ناظر هم پست در شرکت دیگر یا در همان سازمان اما در بخشی متفاوت از بخش فرد کار کند، موضوعی ارزشمند است و چنانچه فرد و ناظر هر دو در پروژه‌ای بین بخشی یا بین شرکتی با یکدیگر کار کنند، نتیجه بهتری به دنبال خواهد داشت.

بنا بر یافته های جدید اقتصاددانان، افراد جوان‌تر مدیران بهتری هستند زیرا پذیرای بازخوردها هستند و همواره در تلاش برای ارتقای موقعیت هستند.

در واقع نکته قابل ذکر این است که در حالی که دریافت بازخورد ممکن است، ترسناک به نظر برسد، برای پیشرفت مدیریتی مهم است و به دنبال بازخوردبودن بدین معناست که مدیریت تجربه‌ای یک نفره نیست بلکه فرآیندی است که نیازمند ورودی و بازخورد از جانب دیگران است.

 

منبع: مجمع جهانی اقتصاد

ترجمه: شه تاو ناصری

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل