نصب چراغ راهنمای تغذیه از سال 94

حسین رستگار در گفت‌وگو باایسنا، با اعلام خبر شناسنامه‌دار شدن محصولات غذایی در سال آینده، تصریح کرد: در حال حاضر یکی از بحث‌های مربوط به شناسنامه‌دار شدن محصولات، زدن لیبل است. ما در سازمان غذا و دارو لیبلینگی به نام چراغ راهنمای تغذیه تعبیه کرد‌ه‌ایم که نمک، قند، روغن، ترانس، کالری و … را مشخص می‌کند.

وی افزود: این لیبلینگ‌ها چنانچه به رنگ قرمز باشند توصیه می‌کنیم که این مواد غذایی برای سلامتی، استانداردهای مجاز را ندارند و چنانچه زرد باشند باید با احتیاط مصرف شوند و اگر هم سفید یا سبز باشند از نظر میزان نمک، قند و … عادی هستند.

رستگار با بیان اینکه طرح نصب چراغ راهنمای تغذیه در سال 94 اجرا خواهد شد، گفت: این چراغ در مصرف صحیح و منطقی مواد به افرادی که مشکلات قلبی و عروقی دارند، کمک می‌کند.

رئیس مرکز آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو با بیان اینکه تمام مواد غذایی موجود در بازار توسط وزارت بهداشت یا وزارت جهاد کشاورزی کنترل می‌شود، اظهار کرد: ما خودمان دستور جمع‌آوری محصولی که مشکل داشته باشد را می‌دهیم یا در صورت لزوم خط تولید را متوقف خواهیم کرد؛ چنانکه در مورد روغن‌ پالم پس از اقدامات موثر وزارت بهداشت، در کنترل‌هایمان هیچ لبنیاتی را مشاهده نمی‌کنیم که در آن روغن گیاهی پالم وجود داشته باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند بدون نگرانی این محصولات را مصرف کنند، در مورد فرآورده‌های گوشتی مرغ و سلامت آنها نیز خاطرنشان کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که فرآورده‌های گوشتی مرغ هیچ مشکلی ندارند؛ البته بررسی و کنترل مرغ خام بر عهده سازمان دامپزشکی است که خوشبختانه سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی به صورت موثر این موارد را پایش و بررسی می‌کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا