نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پرتاب ماهواره نظامی مشترک ایتالیا و فرانسه

ماهواره Sicral-2 بوسیله راکت Ariane 5 به فضا پرتاب خواهد شد. تالس آلنیا اسپیس یک شرکت هوافضای فرانسوی-ایتالیایی است که این شرکت پس از این که گروه تالس مشارکت آلکاتل در سرمایه‌گذاری مشترک میان آلکاتل و فین‌مکانیکا، آلکاتل آلنیا اسپیس و تلسپادزیو را خریداری کرد تشکیل شد.

در حال حاضر این ماهواره در حال گذر از آزمایش‌های نهایی در مرکز فضایی گویان فرانسه است. Sicral 2 یکی از واحدهای سازنده اساسی در همکاری‌های دفاعی مشترک ایتالیا و فرانسه است. Sicral 2 یک ساختار فن‌آوری است که برای نیرومندسازی توانمندی‌های قابلیت‌های ارتباطات ماهواره‌ای نظامی طراحی شده است. این سیستم قبلh توسط ماهواره‌های Sicral 1 و Sicral 1B ایتالیا و سیستم سیراکوس در فرانسه ارائه شده است.

Sicral 2 به عنوان بخشی از توافقنامه مشترک بین دو کشور، یک برنامه مشترکی است که با بودجه وزارت‌های دفاع ایتالیا و فرانسه با سهام 68% و 32% اجرا می‌شود. همچنین این توافقنامه آژانس‌های فضایی دو کشور را شامل می‌شود و اخیرا این توافقنامه منجر به پرتاب یک ماهواره ارتباطی با کاربرد دوگانه موسوم به Athena-Fidus شده است. ماهواره Athena-Fidus به ارائه خدمات ارتباطی پهن‌-باند نظامی و حکومتی در باند Ka و EHFمی‌پردازد. عمر این ماهواره 15 سال و جِرمَش 3080 کیلوگرم بوده است. در فوریه 2010 میلادی آژانس فضایی فرانسه و تالس آلنیا اسپیس، قراردادی به ارزش بیش از 275 میلیون یورو برای ساخت ماهواره امضا کردند.

Sicral-2 با وزن 4360کیلوگرم و قدرت 7 کیلو وات میزبان ظرفیت ترابری UHF و SHF برای ماموریت ایتالیا و SHF برای ماموریت فرانسه است. قابل ذکر است تالس آلنیا اسپیس مسئول بخش فضایی، معماری بخش زمینی سیستم و توسعه کنترل ماموریت و مرکز ارتباطات بوده است. Telespazio نیز از دیگر شرکت‌های همکار در این پروژه است که در بخش زمینی، برای طراحی، تحقیق، یکپاچه‌سازی و مرحله تست در مرکز کنترل زمینی همکاری کرده است.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل