نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گردش مجازی در مریخ

سازمان ناسا و شرکت مایکروسافت از سال گذشته به منظور استفاده فضانوردان از فناوری واقعیت ترکیبی به همکاری با یکدیگر پرداخته اند. در طی این همکاری در ماه دسامبر گذشته نیز سازمان ناسا دو نمونه از سیستم واقعیت مجازی هولولنز ساخته شده توسط کمپانی مایکروسافت را برای همکاری و راهنمایی فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کرد.

در این فناوری مریخ به کمک تصاویر ثبت شده از کاوشگر Curiosity بازسازی شده است بنابراین کاربران می توانند انتظار داشته باشند که اکتشاف و سفر مجازی آنها به کره مریخ با واقعیت این سیاره هم خوانی داشته باشد.

هم  اکنون این دو سازمان بر آن شده اند تا با استفاده از فناوری واقعیت ترکیبی به طراحی نرم افزاری دست بزنند تا کاربران بتوانند با مشاهده و استفاده آن حس قرار گرفتن در فضا را داشته باشند. بازدید کنندگان از نمایشگاه آینده سازمان ناسا می توانند با استفاده از این فناوری به صورت مجازی بر روی کره مریخ قدم بگذارند و به کاوش در آن بپردازند.

لازم به ذکر است که در این فناوری مریخ به کمک تصاویر ثبت شده از کاوشگر Curiosity بازسازی شده است بنابراین کاربران می توانند انتظار داشته باشند که اکتشاف و سفر مجازی آنها به کره مریخ با واقعیت این سیاره هم خوانی داشته باشد.

نمایشگاه یاد شده می تواند موجب ایجاد تحولات عمده ای در نرم افزار OnSight که به همکاری ناسا و مایکروسافت طراحی شده بود، شود. دانشمندان با استفاده از این نرم افزار می توانستند بر روی نسخه ای هولوگرافیک از مریخ حرکت کنند. ابیگیل فریمن (Abigail Fraeman) به عنوان یکی از اعضای تیم کاوشگر Curiosity در این باره بیان کرد که:« OnSight تمام فرایند تحلیل داده ها را برای من طبیعی تر ساخت. هنگام استفاده از این نرم افزار واقعا احساس می کردم که در محیط مورد مطالعه ام قرار دارم. فکر کردن درباره زمین شناسی مریخ زمانی که می توانم مانند واقعیت بر روی مریخ قرار بگیرم و در اطراف بچرخم بسیار حقیقی تر جلوه خواهد کرد.»

شایان ذکر است که هم اکنون این آژانس فضایی راه را برای کاربران علاقه مند به مشاهده مریخ باز کرده است و آنها نیز می توانند به راحتی از این فناوری بهره مند شده و به اکتشاف مریخ مجازی بپردازند.

منبع:  Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل