نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اضطراب و افسردگی به یکدیگر وابسته هستند

 محققان با بررسی مغز موش های  آزمایشگاهی و عملکرد این موجود در شرایط خاصی همانند استرس و فشار عصبی در یافتند که هسته لوکوس سرولئوس که به طور مستقیم مسئول واکنش های فیزیولوژیکی مغز در زمان استرس و وحشت است ، نقش قابل توجهی در افسردگی ناشی از فشار عصبی داشته و درماندگی را بیش از پیش به موجود القاء می کند .

فعالیت کل مغز به ویژه مناطق حیاتی که پردازش احساسات را به عهده خواهند داشت در شرایط سخت تحت تاثیر قرار گرفته و بسته به عملکرد مغزی در افراد مختلف ، افسردگی با در جات گوناگون را شاهد خواهیم بود .

پژوهشگران در دانشگاه پنسیلوانیا ایالات متحده آمریکا با اعلام این نتایج اظهار داشتند که تمامی آزمایش های یاد شده به شکل گسترده ای  در انسان ها نیز از طریق بررسی الگو ی فعالیت مغزی مورد سنجش قرار گرفته است . بر اساس این پژوهش ها فعالیت کل مغز به ویژه مناطق حیاتی که پردازش احساسات را به عهده خواهند داشت در شرایط سخت تحت تاثیر قرار گرفته و بسته به عملکرد مغزی در افراد مختلف ، افسردگی با در جات گوناگون را شاهد خواهیم بود .

محققان در پایان ابراز امیدواری کردند که بر اساس الگوهای مغزی به دست آمده در آزمایش های صورت گرفته ، روش های مطالعاتی نوینی برای درمان بیماری افسردگی ارائه دهند .

منبع : Healthsite

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل